بازی‌های ویدیویی در چند سال اخیر بیشتر به سمت آنلاین شدن و ارائه بخش‌های چند نفره سوق پیدا کرده‌اند. اما هنوز هم می‌توان بازی‌های تک نفره با داستان‌های جذاب پیدا کرد. برخی از این آثار به قدری جذاب هستند که می‌توانید بارها آن‌ها را تجربه کنید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با گامالوپ همراه باشید.

این روزهای اکثر بازی‌های ویدیویی در حالت جهان‌باز (Open World) عرضه می‌شوند و دنیای بزرگی را برای گشت و گذار به بازیکنان ارائه می‌دهند. همچنین بسیاری از بازی‌ها بازیکنان را مجبور می‌کنند که تصمیماتی بگیرند. این تصمیم‌ها تاثیر زیادی رو روند داستان خواهند گذاشت و سرنوشت کاراکترها را تغییر می‌دهند. همان‌طور که گفتیم، بازی‌های چند نفره و آنلاین نیز طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی روی این آثار متمرکز شده‌اند. ولی در این میان بازی‌های خطی هنوز هم قدرتمندانه به مسیر خود ادامه می‌دهند. گیمرهای زیادی وجود دارند که هنوز هم به این آثار دل می‌بندند و از تجربه آن‌ها لذت می‌برند. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم لیستی از بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر برای شما تهیه کنیم. اگه عاشق این نوع بازی‌ها هستید، این مقاله را از دست ندهید.

بازی A Short Hike

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و پی سی
استودیو سازنده: Adamgryu
ناشر: Adamgryu و Whippoorwill Limited
سبک: ماجراجویی
سال انتشار: 2019
امتیاز متاکریتیک: 88 از 100

در این بازی شما در نقش کلر (Claire) ظاهر می‌شوید. او که به تازگی به Hawk Peak Provincial Park رسیده است، متوجه می‌شود در این مکان خبری از آنتن‌دهی گوشی موبایل نیست. از همین رو مجبور می‌شود به بالای یک قله برود تا بتواند با تلفن همراه‌اش تماس برقرار کند. احتمالا با خود می‌گویید که بازی A Short Hike یک اثر خیلی ساده است و جذابیتی ندارد. اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. جهان ساخته شده پیرامون شخصیت اصلی داستان بسیار ساده و در عین حال جالب توجه بوده و ماموریت‌های جانبی نیز به جذاب‌تر شدن اثر کمک می‌کنند. محیط و کاراکترها رنگارنگ نیز مزید بر علت شده‌اند تا ادامه دادن داستان برای‌مان اجتناب ناپذیر باشد. شما در این بازی می‌توانید آیتم‌های گم شده را پیدا کرده و ماهی‌گیری کنید. علاوه بر این، شرکت در مسابقات و پرواز کردن نیز از جذاب‌ترین فعالیت‌های این بازی محسوب می‌شوند. طراحی بازی بسیار جذاب بوده و کاراکترهای بانمکی دارد. پرسه زدن در جهان بازی A Short Hike حس و حال خوبی را به شما القا می‌کند و یاد گرفتن چیزهای جدید و کسب اطلاعات تازه در رابطه با دنیای این اثر، برای بازیکنان حسابی سرگرم کننده خواهد بود. فراموش نکنید که در این اثر سرگرم شدن هدف اصلی بوده و بهتر است انتظارات‌تان را در همین حد نگه دارید. در نتیجه می‌توان A Short Hike را یکی از بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر قلمداد کرد.

ریمیک بازی Resident Evil 2

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و پی سی
استودیو سازنده: Capcom
ناشر: Capcom
سبک: ترس و بقا
سال انتشار: 2019
امتیاز متاکریتیک: 89 از 100

ساخت ریمیک یا به عبارت دیگر، بازسازی یک بازی قدیمی کار سختی است. زیرا مخاطبان از شما انتظار دارند اثری با ویژگی‌های جدید و در عین حال پایبند به نسخه اصلی ارائه دهید. کپکام (Capcom) در ریمیک بازی Resident Evil 2 که در سال 2019 منتشر شد، توانست از هر دو لحاظ عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد. این بازی گرافیک فوق‌العاده‌ای داشت و هنوز هم دارای همان معماهای جذاب و المان‌های ترس و بقا در نسخه اصلی بود. علاوه بر این، حس و حال ماجراجویی که همیشه جزء اصلی آثار این فرنچایز بوده است، در این نسخه نیز خودنمایی می‌کند. حضور Mr. X و ارائه اتمسفری خوفناک موجب شد که این اثر حسابی به مذاق طرفداران خوش بیاید. در مجموع باید گفت که ریمیک بازی Resident Evil 2 توانست هم برای مخاطبان جدید راضیت بخش باشد و هم همان حس و حال نسخه اصلی را در دل طرفداران قدیمی زنده کند. از همین رو ما این اثر را در لیست بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر قرار داده‌ایم.

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5
استودیو سازنده: Insomniac Games
ناشر: Sony Interactive Entertainment
سبک: شوتر سوم شخص و پلتفرمر
سال انتشار: 2021
امتیاز متاکریتیک: 88 از 100

طرفداران سال‌ها منتظر بودند تا نسخه جدید از مجموعه دوست‌داشتنی Ratchet and Clank توسط استودیو اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) عرضه شود. پس از قضایای مربوط به Dimensionator، رچت (Ratchet) و کلنک (Clank) – در نسخه جدید ریوت (Rivet) هم به جمع آن‌ها اضافه شده است – حالا با ناهنجاری‌های چند بعدی سر و کار دارند. شما در این بازی با بدل نفاریوس (Nefarious) روبه‌رو می‌شوید که در دنیای جدید به عنوان امپراطوری شناخته می‌شود که هیچ گاه شکست نخورده است. وظیفه شنا نیز چیزی نیست جز نجات جهان. ترکیب سلاح‌های قدیمی و جدید و بهبود مکانیک‌های پلتفرمینگ باعث شده که تجربه این اثر لذت‌بخش‌تر از قبل شود. از جمله بهبودها در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart می‌توان به اضافه شدن قابلیت دویدن روی دیوار، حرکات سریع و پرش موثرتر، اشاره کرد. در این بازی شما می‌توانید سیاره‌های بسیار زیادی را کاوش کرده و به بعدهای دیگر بروید. بازی Ratchet and Clank: Rift Apart از ابتدا تا انتها داستانی هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد و به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های تک نفره خطی در چند سال اخیر دانست.

بازی The Great Ace Attorney Chronicles

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و پی سی
استودیو سازنده: Capcom
ناشر: Capcom
سبک: ماجراجویی و رمان تصویری
سال انتشار: 2021
امتیاز متاکریتیک: 82 از 100

این اثر در واقع شامل بازی‌های The Great Ace Attorney: Adventures و The Great Ace Attorney 2: Resolve می‌شود. در این مجموعه داستان حول محور Ryunosuke Naruhodo، جد Phoenix Wright، می‌گردد. شما در این بازی باید ماجراجویی‌های رازآلودی را پشت سر گذاشته و معماهایی جنایی مختلف را بررسی کنید. بگو مگوها در دادگاه و مناظره بر سر پرونده‌های جنایی بخش زیادی از این اثر را تشکیل می‌دهند. هر یک از سناریوهای موجود در بازی منحصر به فرد بوده و جذابیت خاص خود را دارند. دیالوگ‌ها به خوبی نوشته شده‌اند و می‌توانند حسابی شما را سرگرم کنند. همه‌ی این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا یکی از بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر را به ما ارائه دهند.

بازی Mortal Kombat 11

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، استیدیا، نینتندو سوییچ و پی سی
استودیو سازنده: NetherRealm Studios ،QLOC و Shiver Entertainment
ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
سبک: مبارزه‌ای
سال انتشار: 2019
امتیاز متاکریتیک: 82 از 100

صرف نظر از Krypt، ارزهای بی‌شمار و شرایط هوش مصنوعی در Towerها، باید قبول کرد که داستان بازی Mortal Kombat 11 واقعا حماسی است. ما در این نسخه شاهد تلاقی گذشته و آینده ارث‌رلم (Earthrealm) هستیم. جایی که کرونیکا (Kronika)، نگهبان زمان (Keeper of Time)، قصد دارد همه چیز را به نابودی بکشاند. این اثر توانست طرفداران قدیمی را بسیار خرسند کند، زیرا در این بازی شاهد اتفاقات فوق‌العاده جذاب بودیم؛ از مواجه شدن لیو کانگ (Liu Kang)، سونیا بلید (Sonya Blade) و جانی کیج (Johnny Cage) با جوانی‌های‌شان گرفته تا بازگشت کاراکترهای پرطرفدار مثل شائو کان (Shao Kahn) و جید (Jade). بازی Mortal Kombat 11 از نظر بخش داستانی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و در این زمینه می‌توان آن را یکی از خوش ساخت‌ترین آثار سبک مبارزه‌ای دانست. به هر حال در لیست بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر باید به این اثر هم اشاره می‌کردیم.

بازی Tetris Effect

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و پی سی
استودیو سازنده: Resonair ،Monstars و Stage Games
ناشر: Enhance Games
سبک: پازل
سال انتشار: 2018
امتیاز متاکریتیک: 89 از 100

اشاره به Tetris در لیست بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر اجتناب ناپذیر است. به طور کلی این مجموعه در بین برترین آثار تاریخ صنعت گیم جای می‌گیرد. اما می‌توان گفت بازی Tetris Effect موجب شد جلوه‌ای تازه از این مجموعه را مشاهده کنیم. این بازی تم منحصر به فردی دارد و استفاده از اثرات ذرات، از نظر مباحث زیبایی‌شناسی واقعا خلاقیت سازندگان را ثابت می‌کند. علاوه بر این، جلوه‌های صوتی و موسیقی متن بازی Tetris Effect که توسط نوبورو موتوه (Noboru Mutoh) کار شده، در کنار زیبایی بصری به جذابیت اثر کمک کرده است. اما بحث محدود به همین موارد نمی‌شود. بلکه گیم‌پلی بازی Tetris Effect بسیار جذاب بوده و حسابی بازیکنان را سرگرم می‌کند. شما می‌تواند در یکی از بخش‌های Journey Mode یا Effect Mode بازی کرده و ساعت‌ها سرگرم شوید.

بازی Cuphead

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی
استودیو سازنده: Studio MDHR
ناشر: Studio MDHR
سبک: ران اند گان
سال انتشار: 2017
امتیاز متاکریتیک: 88 از 100

این بازی ترکیبی از زیبایی‌شناسی الهام گرفته شده از آثار Fleischer، گیم‌پلی ران اند گان (Run and Gun) و برخی از بهترین باس‌های تاریخ صنعت گیم است. بازی Cuphead از استودیو MDHR داستان شخصیت‌هایی به نام Cuphead و برادر او، Mugman، را روایت می‌کند. این دو کاراکتر باید سعی کنند که روح خود را نجات دهند. گیم‌پلی ران اند گان این اثر واقعا جذاب بوده و شاخص‌ترین ویژگی آن داشتن باس‌های بسیار سرسخت است. هر یک از باس‌های بازی Cuphead قدرت متفاوتی داشته و از تاکتیک‌ها و توانایی‌های متنوعی در مبارزات استفاده می‌کنند. در نتیجه بازی واقعا مهارت‌های شما را به چالش می‌کند. برای موفقیت در این اثر باید فرد صبور و سمجی باشید و علاوه بر این، باید بتوانید به سرعت نسبت به شرایط بازی عکس‌العمل نشان دهید. تجربه بازی Cuphead را به کسانی که به دنبال چالش واقعی می‌گردند، پیشنهاد می‌کنیم. این اثر بدون شک یکی از بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر است.

بازی Celeste

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، استیدیا و پی سی
استودیو سازنده: Matt Makes Games
ناشر: Matt Makes Games
سبک: پلتفرمر
سال انتشار: 2018
امتیاز متاکریتیک: 92 از 100

بازی Celeste بدون تردید یکی از بهترین آثار پلتفرمر دو بعدی در تاریخ صنعت گیم به حساب می‌آید. این بازی داستان دختری به نام مدلین (Madeline) را روایت می‌کند که قصد دارد به قله کوه سلست صعود کند. در این راه شما باید با چالش‌های مختلف در سبک آثار پلتفرمر روبه‌رو شوید؛ پریدن، بالا رفتن و حرکت سریع از مهم‌ترین مکانیک‌های این اثر به حساب می‌آیند. داستان بازی Celeste در هشت بخش روایت می‌شود (البته بخش نهم با نام Farewell نیز وجود دارد که بعد از اتمام بازی به آن دسترسی پیدا می‌کنید). لنا رین (Lena Raine) وظیفه ساخت موسیقی متن این بازی را برعهده داشته که توانسته به بهتر شدن اثر کمک کند. علاوه بر این، استایل هنری جذاب و گیم‌پلی مهیج بازی که ریتم مناسبی نیز دارد، موجب شده‌اند تا بازیکنان با اثری به یاد ماندنی طرف شوند. بازی Celeste چالش‌های بسیاری را پیش پای شما قرار می‌دهند و شاید برخی اوقات سخت‌تر از انتظارات شما باشد، ولی در عین حال بسیار سرگرم کننده است. در مجموع باید گفت که این اثر واقعا فوق‌العاده است. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم از آن در لیست بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر یاد کنیم.

بازی Half-Life: Alyx

بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر

پلتفرم: پی سی
استودیو سازنده: Valve Corporation
ناشر: Valve Corporation
سبک: شوتر اول شخص
سال انتشار: 2020
امتیاز متاکریتیک: 93 از 100

Half-Life 3. شاید بتوان گفت این بازی یکی از مورد انتظارترین آثار تاریخ است. اما ولو (Valve) هنوز قرار نیست قدمی برای ساخت این بازی بردارد. در عوض ساندگان دست به ساخت بازی Half-Life: Alyx زدند. این بازی به شما اجازه می‌دهد از زاویه‌ای جدید به آینده دیستوپیایی جهان این فرنچایز نگاه کنید. در بازی Half-Life: Alyx شما آلیکس ونس (Alyx Vance) را کنترل می‌کنید. بازی در City 17 جریان دارد؛ جایی که شما در زیرزمین حضور دارید و باید از تجهیزاتی نظیر Gravity Gloves استفاده کنید تا بتوانید در مقابل Combine Soldierها، Headcrabها و بدتر از همه، جف (Jeff) ایستادگی کنید. بد نیست اشاره کنیم که این بازی فقط با استفاده از VR (واقعیت مجازی) قابل تجربه است. داستان بازی Half-Life: Alyx وقایع بین نسخه اول و دوم را روایت می‌کند، اما برای درک کامل آن باید تمام آثار پیشین را تجربه کرده باشید. به هر حال در لیست بهترین بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر باید به این اثر هم اشاره می‌کردیم.

این بود بخش اول لیست بازی های تک نفره خطی چند سال اخیر. بخش دوم این مقاله به زودی در گامالوپ منتشر می‌شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این بازی‌ها چیست؟ کدام اثر را بیشتر دوست دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt