ساخت کارت گرافیک تاکنون تحت سلطه دو کمپانی‌ Nvidia و AMD بوده و اینتل غول سازنده پردازنده‌های کامپیوتر و لپ‌تاپ است. در سال جاری میلادی، اینتل می‌خواهد به حوزه جدید ساخت کارت گرافیک وارد شود. اینتل آرک تازه نفس به میدان رقابت کارت‌های گرافیکی وارد می‌شود. اما کارت گرافیکی Arc اینتل چه ویژگی‌هایی دارد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا کارت کرافیگ اینتل آرک را تعریف و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

کارت گرافیک اینتل arc چیست؟

انتخاب کارت گرافیک باکیفیت و قوی برای مانیتور و لپ‌تاپ‌های گیم بسیار اهمت دارد. در 20 سال گذشته دو کمپانی انویدیا و ای ام دی یکه‌تازهای تولید کارت گرافیک بودند. اما با رشد گرافیک بازی‌های جدید و محبوب، مانیتورهای قدیمی امکان پشتیبانی از بازی‌ها را نداشتند. در سال 2010 کمپانی اینتل عرضه پردازنده‌های دارای GPU ادغام شده را آغاز کرد. اما باز هم کیفیت تصاویر به حدی نبود که گیمرها را راضی کند.

در این راستا در سال 2021 اینتل نخستین نسل از کارت‌های گرافیک مستقل خود را با اسم رمز Alchemist روانه بازار کرده است. قوی‌ترین گرافیک مجتمع اینتل arc تصاویر دریافتی از پردازنده گرافیکی را به صفحه نمایش انتقال داده و کیفیت پخش تصاویر را بهبود داده است. در ادامه همراه با گامالوپ ویژگی‌های اصلی کارت گرافیک Arc اینتل را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های کارت گرافیک اینتل arc

کارت گرافیک Arc کمپانی اینتل ویژگی‌های خاصی نسبت به دو رقیب سرسخت خود از شرکت‌های انویدیا و AMD دارد. از جمله ویژگی‌های کارت گرافیک اینتل arc می‌توان به : معماری Xe-HPG، شتاب‌دهی دیپ لینک، ابرنمونه‌برداری و پشتیبانی گسترده از بازی‌ها اشاره کرد. در ادامه به صورت مجزا هر کدام از ویژگی‌های کارت گرافیکی Arc اینتل را بررسی می‌کنیم.

با خرید بازی‌های محبوب پلی استیشن، مانتیور گیم باکیفیت و اشتراک‌های جدید کمپانی سونی، تجربه‌ای ناب از بازی‌های ویدیوئی خواهید داشت. برای دسترسی به اشتراک‌های پلاس مانند خرید پلاس اکسترا می‌توانید از طریق وبسایت گامالوپ اقدام کنید.

معماری  Xe-HPG

معماری  Xe-HPG؛ امکانی برای پیاده‌سازی پیکرهای مختلف و سازگار!

از ویژگی‌های معماری جدید Xe-HPG کارت گرافیک اینتل arc می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیب موتورهای وکتور 256 بیتی با موتورهای ماتریکس 1024 بیتی برای انجام همزمان فعالیت‌های متداول گرافیکی و پردازش هوش مصنوعی
  • سازگاری با استاندارد دایرکت ایکس 12 آلتیمیت و رابط برنامه‌نویسی ولکان
  • وجود یک واحد پردازش گرافیکی رهگیری پرتو
  • سازگاری رهیگری پرتو (Ray Tracing) با Vulkan RT و Directx Raytracing
  • و پیاده‌سازی پیکرهای مختلف توسط اینتل

معماریXe-HPG به گونه‌ای است که می‌تواند کارت گرافیک اینتل ARC را با پیکربندهای مختلف در نمونه‌های پایین‌رده، میان‌رده و بالا‌رده با بودجه‌‎های مختلف تولید کند.

لازم به ذکر است که کنسول‌های پلی استیشن 5 با اکثر بازیهای PS4 سازگاری دارد. اغلب بازی‌های محبوب نیز گرافیک سنگینی دارند. با خرید اکانت قانونی ps5 و مانیتورهایی با قابلیت کارت گرافیک اینتل arc می‌توانید بهترین کیفیت را از بازهای ویدیوئی تجربه کنید.

شتاب‌دهی دیپ لینک  (Deep Link Acceleration)

از ویژگی‌های قابلیت شتاب‌دهی دیپ لینک کارت گرافیک اینتل arc می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رمزگزاری چندگانه یا هایپر انکد (Hyper Encode)
  • رند کردن فریم‌ها با استفاده از کارت گرافیک Arc و پردانزده ادغام شده در CPU
  • امکان استفاده از فناوری هوش مصنوعی توسط پردازشگر گرافیکی CPU و کارت گرافیک مجزا
  • هدایت جریان CPU و کارت گرافیک به صورت هوشمند
  • قابلیت انتقال جریان نیرو به هر قسمت

 شتاب‌دهی دیپ لینک

شتاب‌دهی دیپ لینک  (Deep Link Acceleration) عملکرد سیستم را بهبود می‌دهد. زمانی که در حال اجرای بازی با گرافیک بالا باشید، جریان نیرو به سمت کارت گرافیک می‌رود. زمانی نیز که سیستم در حال فعالیت پردازشی سنگین است، نیرو به سمت CPU هدایت می‌شود. قابلیت شتاب‌دهی دیپ لینک به افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها و سیستم کمک شایانی می‌کند.

لازم به ذکر است که برای خرید لپ‌تاپ، مانیتور گیم، دسته بازی، هدفون و غیره می‌توانید راهنمای خرید هر کدام از محصولات گیم را نیز مطالعه کنید. برای مطالعه راهنمای خرید دسته بازی، مانیتور گیم، لپ تاپ گیم و غیره به وبسایت گامالوپ مراجعه کنید.

ابرنمونه‌برداری  (Super Sampling)

قابلیت ابرنمونه‌برداری به امکان استفاده از فناوری Xess  بستگی دارد. کارت گرافیکی Arc اینتل دارای فناوری Xess است. در فناوری Xess از شبکه عصبی برای ایجاد تصویری با رزولوشن ارتقا داده شده استفاده می‌شود. Xess این امکان را ایجاد می‌کند که رزولوشن بازی 1080 بدون افت فریم به K4 افزایش پیدا کند. شبکه عصبی مورد استفاده در این سیستم، اطلاعات ساب پیکسل‌های نزدیک به هم و فریم‌های قبلی را جمع‌آوری می‌کند. تا بهترین خروجی را داشته باشد.

پشتیبانی گسترده از بازی‌ها؛ لیست بازی‌ها را از مجموعه گامالوپ بخواهید!

بازی‌های محبوب و جدید با بهره‌مندی از کارت گرافیک اینتل arc به بهترین کیفیت ممکن اجرا می‌شوند. از بازی‌های سازگار با کارت گرافیک اینتل ARC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Hitman III
  • The Rift Breaker
  • Super People
  • PUBG
  • Grit
  • Instinction
  • Arcadegeddon
  • Grid Legends
  • Dolmen
  • Death Stranding: Director’s Cut
  • و غیره

کمپانی اینتل با شرکت‌های بزرگ سازنده بازی‌های ویدیوئی همکاری متقابل داشته و هر روزه بازی‌های بسیاری با کارت گرافیک Arc اینتل سازگار می‌شوند. برای دریافت لیست بیشتری از بازی‌های سازگار با کارت گرافیکی Arc اینتل، بهترین بازی‌های استراتژیک اندروید، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس و غیره می‌توانید با مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید.

قیمت کارت گرافیک اینتل؛ از فروشگاه معتبر برای خرید کارت گرافیک arc اقدام کنید!

برای دریافت قیمت کارت گرافیک اینتل آرک از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 با مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید. گامالوپ از سال 94 تا کنون همراه با تیم تخصصی خود در زمینه فروش محصولات گیم و راهنمای و مشاوره در حوزه گیم فعالیت می‌کند.

برای دریافت قیمت محصولات گیم با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید. همچنین برای دریافت اطلاعات از جدیدترین فناوری و تکنولوژی‌ها مانند G-Sync به وبسایت گامالوپ مراجعه کنید. اگر با G-Sync آشنایی ندارید می‌توانید مقاله لینک شده G-Sync چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

راهنمایی بیشتر را از کارشناسان مجموعه گامالوپ دریافت کنید!

در این مقاله سؤال کارت گرافیکی Arc اینتل چه ویژگی‌هایی دارد را پاسخ داده و ویژگی‌های کارت گرافیک اینتل arc را بررسی کردیم. اینتل آرک کارت گرافیک جدیدی است که با پیشرفت‌های بسیاری نسبت به دو رقیب انویدیا و AMD در سال 2021 به بازار تکنولوژی وارد شده است. کارت گرافیک اینتل آرک با بازی‌های گسترده‌ای سازگاری شده، دارای فناوری Xess است و قابلیت شتاب‌دهی دیپ لینک را دارد.

در این مقاله سعی کردیم سؤالات شما در زمینه کارت گرافیکی Arc اینتل را پاسخ دهیم. اما اگر ابهامات یا سؤالات تخصصی‌تری دارید می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های 06152370253 و 09302227675 با متخصصین مجموعه بزرگ گامالوپ تماس بگیرید.

گامالوپ همراه با تیم تخصصی خود یکی از مراجع اصلی فروش اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، کنسول‌های پلی استیشن، لپ تاپ گیمینگ، دسته بازی، مانیتور گیم، هدفون گیمینگ و دیگر محصولات گیم پلی است. همراه با گامالوپ بهترین تجربه خرید کارت گرافیک اینتل را داشته باشید.