کووید 19 در دو سال گذشته یک فاجعه بزرگ برای جامعه جهانی بوده است. همه‌گیری این ویروس روی صنعت بازی‌های ویدیویی هم تاثیرگذار بوده و موجب تاخیر برخی از آثار شده است. از همین رو بازی‌های زیادی در 2021 تاخیر خوردند و عرضه‌شان به سال 2022 موکول شد. حال سال جاری میلادی را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین سال‌ها برای دوست‌داران بازی‌های ویدیویی دانست، زیرا آثار فوق‌العاده‌ای در این سال قرار است راهی بازار شوند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022 بپردازیم. پس در ادامه با گامالوپ همراه باشید.

در سال 2021 بسیاری از استودیوهای بازی‌سازی به دورکاری روی آوردند و این امر نیز به خاطر ویروس کرونا بود. اما دورکاری چالش‌های زیادی را برای سازندگان به وجود آورند و در نتیجه برنامه انتشار بسیاری از آثار به هم ریخت. از همین رو نیز ناشران عرضه بازی‌های خود را به سال بعد موکول کردند. حالا ما در سال 2022 هستید؛ سالی که قرار است یک سال پرهیجان و بی‌نظیر برای گیمرها باشد. سالی که پر از بازی‌های متفاوت و جدید خواهد بود. برخی از آثاری که در این سال قرار است عرضه شوند، مورد انتظارترین بازی‌های چند سال اخیر هستند. حتی اگر نیمی از بازی‌هایی که قرار است امسال عرضه شوند، تاریخ انتشارشان به سال 2023 موکول شود، باز هم سال جاری سالی فوق‌العاده برای صنعت گیم خواهد بود. آثاری که در لیست مورد انتظارترین بازی های 2022 قرار است به شما معرفی کنید، همگی آدرنالین خون‌تان را بالا خواهند برد. پس تا انتها همراه‌مان باشید و ادامه مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید. قابل ذکر است که نحوه چینش آثار در این مقاله به ترتیب تاریخ عرضه است و بازی‌های که تاریخ عرضه دقیقی ندارند، در انتها معرفی شده‌اند.

بازی Rainbow Six Extraction

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 20 ژانویه (30 دی ماه)
استودیو سازنده: Ubisoft Montreal
سبک: شوتر تاکتیکی
پلتفرم‌ها: پی سی | PS5 | PS4 | استادیا | Xbox One | Xbox Series X/S

بازی Rainbow Six Extraction یک اسپین‌آف (Spin Off) از شوتر محبوب یوبی‌سافت یعنی Rainbow Six Siege است. در این اثر که حالت PvE دارد، بازیکنان باید در برابر نیروهای بیگانه قرار بگیرند. این بازی در رویداد E3 2019 معرفی شد و از آن زمان تاکنون چند بار تاخیر خورده و حتی نام‌اش نیز تغییر کرده است. از دید دوست‌داران آثار چند نفره، این اثر یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Pokemon Legends: Arceus

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 28 ژانویه (8 بهمن ماه)
استودیو سازنده: Game Freak
سبک: نقش‌آفرینی
پلتفرم: نینتندو سوییچ

بازی Pokemon Legends: Arceus اولین اثر بزرگی است که در سال 2022 راهی بازی می‌شود. این بازی که برگرفته از مجموعه معروف پوکمون است، رویکردی مشابه آثار جهان‌باز (Open World) خواهد داشت. این اثر در بازه‌ای از زمان روایت می‌شود که هنوز کسی سینوه (Sinnoh) را به شکلی که ما آن را دیده‌ایم، نمی‌شناخت. در نتیجه می‌توانید با کاوش محیط اطلاعات جدیدی از دنیای پوکمون به دست آوریم. بازی Pokemon Legends: Arceus قرار است یک داستان جدید و سبک نبرد تازه‌ای را به ما ارائه دهد. این اثر که قرار است تاثیر زیادی روی فرنچایز پوکمون بگذارد، تنها چند روز دیگر در دسترس قرار می‌گیرد. این بازی اولین اثری است که در سال 2022 به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. بازی Pokemon Legends: Arceus را بدون شک می‌توان یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 برای کاربران نینتندو سوییچ دانست.

بازی Dying Light 2 Stay Human

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 4 فوریه (15 بهمن ماه)
استودیو سازنده: Techland
سبک: نقش‌آفرینی | ترس و بقا
پلتفرم‌ها: پی سی | PS5 | PS4 | استادیا | Xbox One | Xbox Series X/S

ماه مارس و فوریه سال جاری میزبان عرضه باز‌ی‌های ویدیویی زیادی هستند که بسیاری از آن‌ها جزو مورد انتظارترین بازی های 2022 به حساب می‌آیند. اولین اثری که در این دو ماه در دسترس قرار می‌گیرید، اثری است که کسی انتظار عرضه آن را نداشت. بازی Dying Light 2 Stay Human یکی از آثاری محسوب می‌شود که توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است. این بازی جهان‌باز و زامبی‌محور طرفداران زیادی دارد که همگی چشم‌انتظار عرضه‌اش هستند. این اثر در واقع دنباله‌ای برای نسخه اول این مجموعه است؛ اثری جاه‌طلبانه که توانست یک تجربه جدید از بازی‌های زامبی‌محور را به گیمرها ارائه دهد. در این بازی تنها مردگان نیستند که در برابر شما قرار می‌گیرند. حال باید صبر کنیم تا ببینیم سازندگان چطور از فرمول پیشین برای ارائه نسخه جدید استفاده کرده‌اند. فقط یک ماه تا پایان انتظار هفت ساله دوست‌داران این مجموعه فاصله داریم.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Sifu

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 8 فوریه (19 بهمن ماه)
استودیو سازنده: Sloclap
سبک: اکشن-ماجراجویی | بیتم آپ
پلتفرم‌ها: پی سی | پلی استیشن 4| پلی استیشن 5

شکی در این نیست که استودیو Sloclap با معرفی بازی Sifu توانست نظر بسیاری را به سمت خود جلب کند. این بازی یک اثر اکشن-ماجراجویی و بیتم آپ (Beat ’em up) است که المان‌های روگ‌لایک (Roguelike) هم دارد. بازی Sifu یک داستان انتقام‌محور را روایت می‌کند؛ جایی که پروتاگونیست داستان باید انتقام مرگ خانواده‌اش را از دشمنان‌اش بگیرد. شخصیت اصلی هر بار بمیرد، می‌تواند با جادو مجددا به زندگی برگردد. اما نکته جالب این است که هر بار او به احیا شود، پیرتر می‌شود. در صورتی که به دفعات زیاد بمیرید، کاراکترتان بیش از حد پیر می‌شود و عملا نمی‌توانید بازی را ادامه دهید و باید از ابتدا به تجربه بازی بپردازید. اگر عاشق هنرهای رزمی و کونگ فو هستید، احتمالا این اثر می‌تواند شما را راضی کند. بازی Sifu توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده و حال باید ببینیم می‌تواند در نهایت عملکرد خوبی را ارائه دهد یا نه.

بازی CrossfireX

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 10 فوریه (21 بهمن ماه)
استودیوهای سازنده: Remedy Entertainment | Smilegate Entertainment
سبک: شوتر اول شخص 
پلتفرم‌ها: Xbox One | Xbox Series X/S

بازی Crossfire محصول سال 2007 یک انحصاری برای پی سی بود، اما حالا بازی CrossfireX اثری انحصاری برای ایکس باکس محسوب می‌شود. در تاریخ 10 فوریه هم بخش داستانی و هم بخش چند نفره رایگان آن در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. استودیو Smilegate  وظیفه توسعه بخش چند نفره را برعهده داشته و استودیو رمدی، خالق بازی‌های Alan Wake و Control، بخش داستانی را ساخته است. این اثر نیز از دید بسیاری یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 محسوب می‌شود.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Total War: Warhammer 3

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 17 فوریه (28 بهمن ماه)
استودیو سازنده: Creative Assembly
سبک: استراتژیکی نوبتی | تاکتیکی Real-Time 
پلتفرم: پی سی

بازی Total War: Warhammer 3 اثر در دست ساخت استودیو Creative Assembly است که سگا (SEGA) آن را در تاریخ 17 فوریه راهی بازار خواهد کرد. در این اثر بازیکنان می‌توانند کنترل دو جناح جدید به نام‌های Kislev و Cathay را برعهده بگیرند. گفته می‌شود که این بازی از نظر تنوع قهرمانان افسانه‌ای، هیولاهای غول پیکر، موجودات پرنده و قدرت‌های جادویی از سایر آثار این فرنچایز وسیع‌تر است.

بازی Horizon Forbidden West

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 18 فوریه (29 بهمن ماه)
استودیو سازنده: Guerrilla Games
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی 
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5

در بازی Horizon Forbidden West ما شاهد ادامه ماجراجویی‌های الوی (Aloy) خواهیم بود. او قرار است به منطقه‌ای جدید وارد شود و شاهد اتفاقات تازه‌ای باشد. همه دنباله‌ها بر طبق نسخه پیشین خود ساخته می‌شوند و این بازی نیز از این قائده مستثنی نیست. از مبارزات و سیستم پیمایش گرفته تا درخت مهارت‌ها و سبک بازی، همه به طور کلی شبیه در بازی Horizon Zero Dawn فوق‌العاده بودند. نسخه پیشین داستان جذابی نیز روایت می‌کرد. با توجه به موفقیت گوریلا گیمز در نسخه ارائه نسخه اول، انتظارات از این نسخه نیز بسیار بالا است و اطلاعات منتشر شده از نسخه جدید موجب خوش‌بینی بسیاری از طرفدارات شده است. بازی Horizon Forbidden West یکی از سه اثر بزرگ و فرست پارتی (First-Party) و انحصاری پلی استیشن محسوب می‌شود که جزو مورد انتظارترین بازی های 2022 است. ما پیش‌تر هرآنچه از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. پس اگر می‌خواهید بیشتر با این اثر آشنا شوید، حتما به این مقاله در گامالوپ سر بزنید.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Elden Ring

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 25 فوریه (6 اسفند ماه)
استودیو سازنده: FromSoftware
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی 
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox One | Xbox Series X/S

احتمالا برای بسیاری از شما نیز بازی الدن رینگ یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 باشد. حتی احتمالا خیلی از شما این اثر را در این چنین رده‌بندی‌هایی در صدر جدول قرار می‌دهید. بازی Elden Ring یک اثر نقش‌آفرینی است که فرام‌سافتور می‌خواهد با آن ما را بار دیگر با یک اثر Souls Like موجه کند. اگر بازی‌هایی نظیر Demon’s Souls ،Dark Souls ،Bloodborne یا آثار این چنینی را تجربه کرده باشید، از سطح دشوار بودن‌شان مطلع هستید. بازی الدن رینگ نیز قرار است چنین اثری باشد و از نظر کلی به سری دارک سولز شباهت‌های زیادی خواهد داشت. با این حال خالقان این بازی ویژگی‌های جدید نیز به کار برده‌اند و از همین رو می‌توان انتظار تجربه‌ای جدید داشت؛ پس نگران ترکراری بودن گیم‌پلی نباشید. این پروژه بلند پروازانه قرار است یک بازی Souls Like در محیطی جهان‌باز باشد. هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان این بازی، اخیرا از آن به عنوان اثری یاد کرده که به ایده‌آل‌های‌اش بسیار نزدیک است. در نتیجه باید به موفقیت بازی Elden Ring امید زیادی داشته باشیم. این بازی که از نمای سوم شخص روایت می‌شود، در رویداد E3 2019 معرفی شد و از همان لحظه گیمرها چشم‌انتظار عرضه آن بوده‌اند. قابل ذکر است جورج ر. ر. مارتین (Goerge R. R. Martin)، نویسنده مجموعه نغمه یخ و آتش، یکی از عوامل نویسندگی داستان‌های اساطیری این اثر بوده است.

بازی Evil Dead: The Game

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: ماه فوریه (بهمن یا اسفند)
استودیو سازنده: Saber Interactive
سبک: ترس و بقا 
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox One | Xbox Series X/S | نینتندو سوییچ

به نظر می‌رسد ترند ساخت بازی‌های چند نفره بر اساس فرنچایزهای کلاسیک ژانر وحشت در سال 2022 نیز ادامه داشته باشد. یکی از همین آثار بازی Evil Dead: The Game است که دارای حالت PvP خواهد بود. در این اثر بازیکنان می‌توانند بازی را در حالت تک نفره و چند نفره تجربه کنند. این اثر جزو مورد انتظارترین بازی های 2022 به حساب می‌آید.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Babylon’s Fall

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 3 مارس (12 اسفند ماه)
استودیوهای سازنده: PlatinumGames | Square Enix
سبک: مبارزه‌ای | نقش‌آفرینی 
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5 | پی سی

بازی Babylon’s Fall در رویداد E3 2018 معرفی شد و حالا پس از گذشت چهار سال شاهد عرضه آن خواهیم بود. این بازی که اثری مبارزه‌ای است، توسط PlatinumGames در دست ساخت بوده و برای کاربران پی سی و پلی استیشن در دسترس قرار خواهد گرفت. استودیو سازنده این اثر تجربه کار روی بازی‌های فوق‌العاده‌ای نظیر Bayonetta و Nier: Automata را در کارنامه دارد. قابل ذکر است که برای تجربه این اثر نیاز به اتصال دائم اینترنت خواهید داشت.

بازی Gran Turismo 7

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 4 مارس (13 اسفند ماه)
استودیوهای سازنده: Polyphony Digital
سبک: شبیه‌سازی ریسینگ 
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5 

در تاریخ 4 مارس شاهد عرضه جدیدترین نسخه از فرنچایز فوق‌العاده و تاریخی Gran Turismo از شرکت سونی برای کنسول پلی استیشن 5 خواهیم بود. کاربران سونی صبر ندارند تا ببینند بازی Gran Turismo 7 در نسل جدید چه چیزی برای ارائه خواهد داشت و آیا می‌تواند مانند بازی ریسینگ مایکروسافت (Microsoft) یعنی Forza Horizon 5 عملکرد شگفت‌انگیزی داشته باشد یا نه. استودیو Polyphony Digital قرار است در سالگرد 25 سالگی این مجموعه، اثری به یاد ماندنی را به گیمرها ارائه دهد. این اثر ریسینگ یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 18 مارس (27 اسفند ماه)
استودیوهای سازنده: Koei Tecmo Games | Team Ninja
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی 
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox One | Xbox Series X/S

بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin بر اساس نسخه اول از فرنچایز Final Fantasy ساخته شده و قرار است از المان‌های آثار Souls Like بهره ببرد. شما در این اثر در نقش جک (Jack) قرار می‌گیرید و باید همراه با جد (Jed) و اش (Ash) دست به نابودی Chaos بزنید. آن‌ها در حقیقت باید مبارزان روشنایی ( Warriors of Light) باشند، اما در این بین نسبت به اهداف خود دچار تردید می‌شوند. سازندگان توانسته‌اند به خوبی یک پیچش در فرمول کلاسیک مجموعه به وجود آورند تا بتوانند یک تجربه جدید را ارائه دهند. سیستم Job در این اثر بسیار گسترده است و در این بازی می‌توانید شاهد کلاس‌های مختلفی نظیر Dragoon ،Monk ،Thief ،Knight و Mageهای متنوع (White ،Black ،Red) باشید. به طور کلی بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin یک اثر منحصر به فرد است که می‌توان آن را یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 در نظر گرفت.

بازی Forspoken

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 24 مارس (4 فروردین 1401)
استودیو سازنده: Luminous Productions
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5 | پی سی

گیم‌پلی خیره‌کننده، سیستم پیمایش جذاب، داستان‌محور بودن اثر و ارائه یک محیط جهان‌باز از جمله ویژگی‌هایی هستند که افراد زیادی را نسبت به بازی Forspoken خوش‌بین کرده‌اند. در این بازی شما کنترل فری هالند (Frey Holland) را برعهده خواهید داشت. او دختری اهل نیویورک است که خود را در جهانی فانتزی پیدا می‌کند. فری باید از قدرت‌های جادویی‌اش برای ماجراجویی در این جهان استفاده کند. شاید برخی از این توانایی‌ها به او کمک کنند تا بتواند راهی برای بازگشت به خانه‌اش بیابد. همچنین او یک دستبند دارد که از قوه درک برخوردار است و Cuff نام دارد. ارتباط فری با محیط بازی و ماجراهایی که برای او رخ می‌دهد، جذابیت‌های زیادی دارند. برای تجربه بازی Forspoken تنها چند ماه باید صبر کنید. سازندگان گفته‌اند که قصدشان ارائه بهتری جلوه‌های بصری بین کل بازی‌های جهان‌باز تاریخ است. همچنین تیم نویسندگی این بازی نیز افراد مهمی هستند که می‌توانند بخش روایی اثر را به یک شاهکار بدل کنند. نمی‌توان این اثر را در لیست مورد انتظارترین بازی های 2022 قرار نداد.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Tiny Tina’s Wonderlands

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 25 مارس (5 فروردین 1401)
استودیو سازنده: Gearbox Software
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی | شوتر اول شخص
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox One | Xbox Series X/S

Borderlands و Dungeons and Dragons همیشه ارتباط منحصر به فردی با هم داشته‌اند. همچنین همیشه از Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep به عنوان یکی از بهترین DLCهای سری Borderlands یاد می‌شود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. حال در ماه مارس قرار است شاهد یک بازی با چنین کانسپتی باشیم که تمرکز اصلی‌اش روی کاراکتر Tiny Tina است. بازی Tiny Tina’s Wonderlands اثری است که از المان‌های DnD RPG برخوردار خواهد بود و در امر تیراندازی و لوت کردن تجربه‌ای مشابه فرنچایز Borderlands را ارائه خواهد داد. در این اثر تک‌شاخ دوست‌داشتنی یعنی Butt Stallion حضور دارد و بازیکنان باید برای شکست دادن Dragon Lord راهی یک ماجراجویی حماسی شوند. صداپیشه‌های فوق‌العاده‌ای در این اثر حضور دارند که می‌توانند تجربه بازی را برای گیمرها شیرین‌تر کنند.

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 23 آگوست (8 اردیبهشت 1401)
استودیو سازنده: GSC Game World
سبک: ترس و بقا | شوتر اول شخص
پلتفرم‌ها: پی سی |  Xbox Series X/S

بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl راه طولانی و طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشته است تا در نهایت به چنین روزی برسد. این اثر اولین بار در سال 2010 معرفی شد. شایعاتی در سال 2011 به گوش می‌رسید که حاکی از کنسل شدن آن بود. اما در واقع بازی در سال 2012 رسما کنسل شد. پس از گذشت چندین سال، استودیو GSC Game World کار روی ساخته دنباله شماره‌دار فرنچایز استاکر را آغاز کرد و خبرهای ساخت آن در سال 2020 منتشر شد. این بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl اثری ترسناک و شوتر است که یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 محسوب می‌شود. قابل ذکر است که این اثر به مدت سه ماه در انحصار کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت خواهد بود.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Saints Row

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 23 آگوست (1 شهریور 1401)
استودیو سازنده: Volition
سبک: اکشن-ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4| پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox One | Xbox Series X/S

امسال قرار است ریبوت بازی Saints Row عرضه شود و به نحوه فرنچایز را به ریشه‌های‌اش برگرداند. در این نسخه دیگر خبری از کهکشان و بیگانگان نیست. باس (Boss) جدید قرار است گروهی از اعضای ناراضی دار و دسته‌های دیگر را دور هم جمع کند و گنگی راه بیندازد که قادر به کنترل شهر Santo Ileso باشند. Los Panteros ،Idols و Marshall Defense Industries سه گروه اصلی و تاثیرگذار این شهر هستند که شما باید در مقابل آن‌ها نامی برای خود دست و پا کنید. بازی Saints Row دارای 9 منطقه مختلف است که می‌توانید آن‌ها را در اختیار خود گرفته و کسب و کارتان را در آن مناطق راه بیندازید. حالت (Co-op) بار دیگر به مجموعه برگشته و بازیکنان می‌تواند شخصیت خود را به صورت کامل طراحی کنند. قابل ذکر است که بخش پیشبرد مراحل در بازی Saints Row منحصر به فرد خواهد بود. شاید برخی از افراد از رویکرد جدید خالقان راضی نباشند، اما به هر حال بد نیست که آن‌ها خواسته‌اند پس از مدتی کمی به خواسته‌های طرفداران نسخه‌های کلاسیک این فرنچایز توجه کنند. بازی Saints Raw یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است.

بازی Starfield

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: 11 نوامبر (20 آبان 1401)
استودیو سازنده: Bethesda Game Studios
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی 
پلتفرم‌ها: پی سی | Xbox Series X/S

خیلی نمی‌بینید که یک ناشر تاریخ انتشار یک بازی را وقتی اعلام کند که بیش از یک سال با آن تاریخ فاصله داریم؛ اما این درست کاری است که بتسدا با بازی استارفیلد کرد. احتمالا دلیل اصلی آن‌ها برای این کار خاص بودن تاریخ 11 نوامبر بوده است. در واقع این تاریخ مربوط به سالروز انتشار بازی The Elder Scrolls V: Skyrim می‌شود. به نظر می‌رسد بتسدا در این که می‌تواند بازی Starfield را درست در این تاریخ عرضه کند، به خود اطمینان دارد. هنوز اطلاعات رسمی زیادی درباره این اثر در دسترس نیست. اما طرفداران صبر ندارند تا ببینند آیا IP جدید بتسدا می‌تواند در حد شاهکارهای نظیر فرنچایزهای Elder Scrolls یا Fallout ظاهر شود یا نه. در طی ماه‌های آینده احتمالا شاهد انتشار اطلاعات زیادی درباره این بازی خواهیم بود. هاوارد (Howard) از این اثر به عنوان «اسکایریم در فضا» یاد کرده است. بازی استارفیلد بدون تردید یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: بهار سال 2022
استودیو سازنده: Traveller’s Tales
سبک: اکشن-ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پی سی | PS5 | PS4 | نینتندو سوییچ | Xbox One | Xbox Series X/S

به دلیل اکران فیلم Star Wars: Rise of Skywalker و تاثیرات همه‌گیری کووید 19 روی صنعت‌ بازی‌های ویدیویی، تاریخ انتشار بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga چندین بار با تاخیر روبه‌رو شد. با این حال جاه‌طلبانه بودن بازی در نوع خودش و این که قرار است اقتباسی باشد از تمام 9 فیلم منتشر شده از مجموعه جنگ ستارگان نیز از دلایل مهم این تاخیر می‌توانند باشند. بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga قرار است در نیمه اول سال 2022 راهی بازار شود و گفته می‌شود که بزرگترین بازی از مجموعه LEGO خواهد بود. انتشار این اثر برای Warner Bros. Interactive Entertainment می‌تواند خوش‌یمن باشد. این اثر را می‌توان در لیست مورذ انتظارترین بازی های 2022 قرار داد.

بازی Ghostwire: Tokyo

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: بهار سال 2022
استودیو سازنده: Tango Gameworks
سبک: اکشن-ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پی سی | پلی استیشن 5

بازی Ghostwire: Tokyo اثر جدید اسطوره ژانر وحشت یعنی شینجی میکامی (Shinji Mikami) و استودیو Tango Gameworks (خالق فرنچایز The Evil Within) است. این بازی یک اثر ماورای طبیعی است از نمای اول شخص روایت می‌شود. داستان از جایی شروع می‌شود که می‌فهمیم 99 درصد از جمعیت توکیو به شکل مرموزی ناپدید شده‌اند. استودیو Tango Gameworks اظهار کرده که بازی Ghostwire: Tokyo دقیقا یک اثر ترسناک نیست و بیشتر باید آن را یک بازی اکشن-ماجراجویی قلمداد کرد. با این حال اتفاقات مرموز و شوکه‌کننده زیادی در داستان به وقوع خواهند پیوست. نمی‌توان این اثر را در لیست مورد انتظارترین بازی های 2022 قرار نداد.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Kirby and The Forgotten Land

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: بهار سال 2022
استودیو سازنده: HAL Laboratory
سبک: اکشن
پلتفرم: نینتندو سوییچ

درست همان‌طور که LEGO Star Wars: The Skywalker Saga می‌تواند پرچم‌دار برادران وارنر در سال 2022 باشد، بازی Kirby and The Forgotten Land نیز می‌تواند همین نقش را برای شرکت برعهده نینتندو داشته باشد. در این اثر که قرار است در بهار سال جاری عرضه شود، ما شاهد ماجرای حضور کربی (Kirby) در یک جهان رازآلود خواهیم بود. در این جهان می‌توان سازه‌هایی قدیمی دید و به نظر می‌رسد تمدن آن سال‌ها پیش از بین رفته است. بازی Kirby and The Forgotten Land از گیم‌پلی مبتنی بر مکانیک‌های پلتفرمینگ بهره می‌برد و کاملا سه بعدی خواهد بود. اگر با آثار نینتندو آشنا باشید، می‌دانید که کربی کاراکتری است که می‌تواند با جذب کردن دشمنان به درون خود، از قدرت آن‌ها بهره‌مند شود. گفته می‌شود که این قابلیت در این اثر نقش اساسی خواهد داشت.

بازی Redfall

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: تابستان سال 2022
استودیو سازنده: Arkane Studios
سبک: اکشن-ماجراجویی | شوتر اول شخص
پلتفرم‌ها: پی سی | Xbox Series X/S

استودیو آرکین سال 2021 به خاطر عرضه بازی Deathloop مورد تعریف و تمجید فراوانی قرار گرفت. حال این استودیو در سال جاری قرار است یک بازی دیگر روی پلتفرمی کاملا متفاوت عرضه کند. بازی Redfall که یک اثر اکشن-ماجراجویی در سبک شوتر اول شخص با محیطی جهان‌باز است، در تابستان 2022 روی پی سی و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد. در این اثر بازیکنان باید در نقش یکی از چهار کاراکتر اصلی ظاهر شود. یک نهان‌جاندارشناس به اسم دویندر (Devinder)، لایلا (Layla) که قابلیت حرکت اجسام بدون ارتباط فیزیکی با آن‌ها را دارد، یک مهندس نظامی به نام رمی (Remi) و تیراندازی به اسم جیکوب (Jacop) چهار شخصیت اصلی این اثر را تشکیل می‌دهند. در این بازی که سبک و سیاقی مشابه Left 4 Dead دارد و خون‌آشام‌محور است، شما باید با خون‌آشام‌ها و انسان‌ها به نبرد بپردازید. استودیو آرکین در سال‌های اخیر بارها و بارها قابلیت‌های خود را به رخ کشید است و طرفداران صبر ندارند ببینند بازی Redfall چه چیزی برای ارائه به آن‌ها دارد. این اثر بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است. این بازی در روز عرضه در دسترس دارندگان اشتراک گیم پس (Game Pass) قرار خواهد گرفت.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Marvel’s Midnight Suns

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: نیمه دوم سال 2022
استودیو سازنده: Firaxis Games
سبک: تاکتیکال-RPG
پلتفرم‌ها: پی سی | PS5 | PS4 | نینتندو سوییچ | Xbox One | Xbox Series X/S

چند سال اخیر برای مارول (Marvel) سال‌های خوبی بوده‌اند؛ نه صرفا به خاطر موفقیت‌های متعدد در سینما، بلکه در صنعت گیم نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند. پس از موفقیت‌های زیاد آثاری نظیر Spider-Man و Guardians of the Galaxy، حال شنیدن نام مارول توجه هر گیمری را جلب می‌کند. بازی Marvel’s Midnight Suns قرار است جدیدترین اثر گیمی از دنیای مارول باشد. گیم‌پلی این اثر مشابه سری بازی‌های XCOM خواهد بود و در این بازی بازیکنان می‌توانند ابرقهرمان خاص خود را بسازند که The Hunter نام دارد. همچنین قابلیت بازی در نقش مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ولورین، دکتر استرنج، بلید، روح سوار و … نیز وجود دارد. با وجود همه این‌ها ترکیب مارول و XCOM هنوز کمی مردد کننده است. باید منتظر باشیم تا ببینیم بازی در عمل چه چیزی برای ارائه دارد.

بازی The Lord of the Rings: Gollum

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: پاییز سال 2022
استودیو سازنده: Daedalic Entertainment
سبک: کشن-ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پی سی | PS5 | PS4 | نینتندو سوییچ | Xbox One | Xbox Series X/S

طرفداران ارباب حلقه‌ها مدت‌ها است که منتظر عرضه بازی The Lord of the Rings: Gollum هستند. حال باید ببینیم این بازی در سال اجاری ثابت می‌کند که لیاقت این انتظار طولانی را داشته یا نه. در این بازی همان‌طور که از نام‌اش پیدا است، شخصیت گالوم محوریت دارد. در واقع بازی The Lord of the Rings: Gollum داستان گالوم را پیش از وقایع فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت روایت می‌کند و قرار است بار دیگر ما را به دل سرزمین‌های میانه ببرد. این اثر که جزو مورد انتظارترین بازی های 2022 است، در اواخر سال جاری راهی بازار خواهد شد.

مورد انتظارترین بازی های 2022: ریمیک Dead Space

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: اواخر سال 2022
استودیو سازنده: Motive Studios
سبک: ترس و بقا
پلتفرم‌ها: پی سی | PS5 | Xbox Series X/S

Dead Space یکی از پرطرفدارترین فرنچایزها در ژانر ترس و بقا است. به همین دلیل هم وقتی خبر ساخت ریمیک آن منتشر شد، بسیاری از گیمرها ذوق‌زده شدند. تاکنون چیز زیادی از این ریمیک ندیده‌ایم، اما اطلاعات محدودی که در دست داریم همه امیدوارکننده هستند. عمده بخش‌های آثار اصلی دست نخورده باقی می‌مانند و فقط تجهیزات موجود، مدل‌ها و محیط بهبود پیدا می‌کنند. سازندگان قرار است از قابلیت‌های ایکس باکس سری ایکس و وجود SSD سریع پلی استیشن 5 نهایت بهره را ببرند. گفته می‌شود که به لطف سرعت بالا این حافظه‌های داخلی، در نسخه ریمیک شاهد هیچ انتظار برای بارگذاری و لودینگ نخواهیم بود. حال فقط باید بنشینیم و منتظر خبرهای جدید این مجموعه باشیم. ریمیک Dead Space قرار است در اواخر سال جاری راهی بازار شود.

بازی Company of Heroes 3

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: اواخر سال 2022
استودیو سازنده: Relic Entertainment
سبک: استراتژی Real-Time
پلتفرم: پی سی

نسخه جدید فرنچایز استراتزی Real-Time استودیو Relic که حول محور وقایع جنگ جهانی دوم جریان دارد، پس از وقفه‌ای 9 ساله قرار است در سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار بگرید. بازی Company of Heroes 3 قرار است جبهه‌های مدیترانه را به تصویر بکشد و ویژگی‌های جدیدی را به طرفداران مجموعه معرفی خواهد کرد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به وقفه تاکتیکی و پویا بودن نقشه کمپین اشاره کرد. با این که در این اثر شاهد نوآوری‌هایی خواهیم بود و ویژگی‌های جدید خواهیم دید، استودیو Relic برای ساخت بازی Company of Heroes 3 نگاهی هم به گذشته فرنچایز انداخته است. در واقع سازندگان گفته‌اند که بازی جدید بیشتر به نسخه اول مجموعه شباهت خواهد داشت تا دنباله‌های آن. این اثر بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 محسوب می‌شود.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Ark 2

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Studio Wildcard
سبک: مبارزه‌ای | ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پی سی | Xbox Series X/S

بازی Ark 2 اثری که در آن شاهد دایناسورهای عظیم‌الجثه و وین دیزل (Vin Diesel) خواهیم بود. این بازی در دنیایی با محیط ماقبل تاریخی روایت می‌شود که ترکیب شده با تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته که هنوز مانندشان را در واقعیت ندیده‌ایم. این اثر در جهانی پر از خطر و تهدید روایت می‌شود و در آن شاهد المان‌های ژانر بقا خواهیم بود. بازی Ark 2 یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است.

بازی A Plague Tale: Requiem

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Motive Studios
سبک: اکشن | ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پی سی | نینتندو سوییچ | PS5 | Xbox Series X/S

بازی A Plague Tale: Requiem دنباله‌ای برای A Plague Tale: Innocence است که یکی از آثار موفق سال 2019 بود. بازی A Plague Tale: Requiem هرآنچه در نسخه پیشین بود را در خود دارد و ویژگی‌های جدیدی نیز ارائه خواهد کرد. ماجراجویی‌های امیسیا (Amicia) و هیوگو (Hugo) به اتمام نرسیده است. حال آن‌ها به جنوب می‌روند و مناطق و شهرهای جدید را برای کنترل نفرین هیوگو کاوش می‌کنند. شاید در مناطق جدید پاسخی برای پرسش‌های این خواهر و برادر وجود داشته باشد. پس منتظر یک سفر متاثر کننده و بی‌رحمانه دیگر باشید. بازی A Plague Tale: Requiem  قطعا یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Avatar: Frontiers of Pandora

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Massive Entertainment
سبک: اکشن-ماجراجویی
پلتفرم‌ها: پی سی | استادیا | PS5 | Xbox Series X/S

نمایش بخش‌هایی از بازی Avatar: Frontiers of Pandora موجب شد که دیزنی (Disney) راضی شود ساخت بازی نقش‌آفرینی و جهان‌باز جنگ ستارگان‌اش را به استودیو Ubisoft Massive بسپارد. با این که تا به حال چیزی زیادی از بازی آواتار ندیده‌ایم، اما حرف و حدیث‌ها درباره آن در بین گیمرها به کرات شنیده می‌شود. با این حال این را می‌دانیم که این اثر در سال جاری راهی بازار خواهد شد. آن چه تاکنون از بازی Avatar: Frontiers of Pandora دیده‌ایم حاکی چیزی نیست جز زیبایی وصف‌ناپذیر جهان اثر. در این بازی بازیکنان در نقش یک ناوی (Na’Vi) قرار می‌گیرند و باید در Western Frontier به ماجراجوی بپردازند و تلاش کنند که نیروهای RDA را عقب برانند. بازی Avatar: Frontiers of Pandora داستان منحصر به فرد را روایت می‌کند که ارتباط مستقیمی با فیلم آواتار ساخته‌ی جیمز کمرون (James Cameron) ندارد. با این حال طرفداران این فرنچایز می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند.

بازی Bayonetta 3

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: PlatinumGames
سبک: مبارزه‌ای | ماجراجویی
پلتفرم: نینتندو سوییچ

بازی Bayonetta 2 در سال 2014 عرضه شد، ولی طرفداران همیشه امیدوار بودند که این فرنچایز به یک سه گانه تبدیل شود. با این که به نظر می‌رسد وقفه هشت ساله برای انتشار نسخه جدید خیلی طولانی است، اما در نهایت به ضرب‌المثل «هرچه دورتر، عزیزتر» می‌رسیم. در ماه سپتامبر 2021 بود که اولین تریلر بازی Bayonetta 3 منتشر شد و اعلام شد که این اثر قرار است در سال 2022 راهی بازار شود. هنوز بسیاری از طرفداران منتظر انتشار اطلاعاتی درباره شخصیت‌ها، جهان بازی و … هستند. این اثر با توجه به طرفداران زیادی که دارد، یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 قلمداد می‌شود.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی The Callisto Protocol

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Striking Distance Studios
سبک: ترس و بقا
پلتفرم‌ها: پی سی | پلی استیشن 5 | Xbox Series X/S

قطعا ریمیک Dead Space تنها اثری نیست که طرفداران سبک ترس و بقا چشم‌انتظار آن هستند. بازی The Callisto Protocol توسط گلن اسکوفیلد (Glen Schofield)، یکی از خالقان Dead Space، در دست ساخت است و گفته می‌شود که در جهان بازی PUBG جریان خواهد داشت. بازی ما را به سال 2320 می‌برد؛ جایی که خود را در زندانی به نام Black Iron واقع در کالیستو (Callisto) که یکی از قمرهای مشتری است، می‌بینیم. در این اثر بازیکنان با هجوم بیگانگان مواجه خواهند شد. بازی The Callisto Protocol به نحوی می‌توان یک دنباله معنوی برای فرنچایز Dead Space قلمداد کرد. اسکوفیلد اظهار داشته که بازی The Callisto Protocol قرار است به ترسناک‌ترین اثر نسل نهم تبدیل شود.

بازی God of War: Ragnarok

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Santa Monica Studio
سبک: اکشن-ماجراجویی | هک اند اسلش
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4  | پلی استیشن 5 

بازی God of War: Ragnarok اثری است که سونی (Sony) و استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) اصلا نتوانستند آن را به صورت مخفیانه پیش ببرند و کاربران فضای مجازی ماه‌ها پیش از معرفی آن درباره این اثر صحبت می‌کردند. حتی تریلر این بازی نیز پیش از موعد لو رفت. این اثر دومین ماجراجویی کریتوس (Kratos) در دنیای اساطیری نورس (Norse) را به تصویر خواهد کشید. اعلام خبر این که بازی God of War: Ragnarok آخرین نسخه‌ای است که ماجراجویی‌های خدای جنگ در دنیای اساطیری نورس را به تصویر می‌کشد، برای بسیاری تعجب‌آور بود. زیرا اغلب طرفداران گمان می‌کردند که سونی قرار است آن را به یک سه گانه تبدیل کند. با این وجود باز هم این موضوع چیزی از بازی گاد آو وار رگناروک کم نمی‌کند. این اثر یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است و در آن شاهد ادامه داستان کریتوس و پسرش خواهیم بود. در واقع بازی God of War: Ragnarok قرار است به سوالات بی‌جواب نسخه پیشین پاسخ دهد و راز و رمزهای مربوط به نسخه 2018 را برملا کند. اگر می‌خواهید از برخی ویژگی‌های این بازی آگاه‌ شوید، می‌توانید به مقاله اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok مراجعه کنید. گاد آو وار راگناروک بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 است.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Gotham Knights

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: WB Games Montréal
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4  | پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox One | Xbox Series X/S

سال جاری میلادی مزبان تعداد زیادی از بازی‌های کوآپ (Co-op) و چهار نفره خواهد بود که بازی Gotham Knights یکی از آن‌ها است. در این اثر بازیکنان باید با استفاده از مهارت‌های Robin ،Batgirl ،Red Hood و Nightwing از شهر گاتهام در برابر Court of Owls و دیگر تهدیدها محافظت کنند. بتمن به طرز متعجب‌کننده‌ای شهر را ترک کرده و این موضوع زمینه‌ی تم تیره و تاریک داستان شده است. تا این لحظه طرفداران اطلاعات زیادی درمورد بازی Gotham Knights ندارند، اما برخی لیکرها اعلام کرده‌اند که این اثر در اوایل سال جاری عرضه خواهد شد.

بازی Hogwarts Legacy

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Avalanche Software
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4  | پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox One | Xbox Series X/S

چه کسی است که دوست نداشته باشد اثری نقش‌آفرینی با اقتباس از داستان‌های هری پاتر را تجربه کند؟ همه ما که با این فرنچایز آشنا هستیم، دوست داریم در یک بازی ویدیویی تحصیل در هاگوارتز (Hogwarts) را تجربه کنیم و از جادو و جنبل‌های متنوع لذت ببریم. چند وقتی بود که شایعاتی درباره ساخت اثری در این سبک و سیاق به گوش می‌رسید. تریلر بازی Hogwarts Legacy زودتر موعد لو رفت و همه را شگفت‌زده کرد. پس از لیک شدن ویدیو بود که رسما تایید شد چنین اثری در دست ساخت است. بازی سال پیش با تاخیر مواجه شد و حالا در سال جاری شاهد عرضه آن خواهیم بود. مطمئنا طرفداران هری پاتر از صبر کردن خسته شده‌اند، اما خودشان هم می‌دانند که این بازی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، ارزش این صبرشان را خواهد داشت. خود را آماده کنید که قرار است امسال با یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 مواجه شوید و به دنیای جادوگری راه پیدا کنید.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی Suicide Squad: Kill The Justice League

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Rocksteady Studios
سبک: اکشن-نقش‌آفرینی
پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5 | پی سی | Xbox Series X/S

هنوز مشخص نیست چه زمانی، اما در سال جاری بالاخره می‌توانید در اقتباسی از Suicide Squad در قامت هارلی کویین، ددشات (Deadshot)، کاپیتان بومرنگ (Captain Boomerang) یا حتی شاید کینگ شارک (King Shark) قرار بگیرید. هرآنچه تاکنون از بازی Suicide Squad: Kill The Justice League دیده‌ایم، امیدوار کننده و هیجان‌انگیز بوده است. در این اثر دار و دسته‌ی جوخه انتحار باید به تقابل با گروه لیگ عدالت (Justice League) بپردازند که اعضای آن تحت کنترل برین‌یاک (Brainiac) هستند. این یعنی شما در این بازی احتمالا با شخصیت‌هایی مثل سوپرمن، گرین لنترن، فلش یا حتی بتمن روبه‌رو خواهید شد. بازی Suicide Squad: Kill The Justice League اثری جهان‌باز خواهد بود و در آن از قابلیت‌های منحصر به فردی بهره‌مند هستید و می‌توانید سلاح‌های‌تان را شخصی‌سازی کنید.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: نینتندو
سبک: اکشن-ماجراجویی
پلتفرم: نینتندو سوییچ

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 هنوز نام رسمی ندارد، اما باز هم یکی از مورد انتظارترین بازی های 2022 به حساب می‌آید. در تریلر منتشر شده از این اثر مشخص شد که بازی قرار است در سال جاری میلادی راهی بازار شود. شاید در نسخه جدید بالاخره به رویای بسیاری از گیمرها جامه عمل پشانده شود و بتوانند در نقش هایرول (Hyrule) بازی را تجربه کنند. اگر این موضوع تایید شود دیگر امسال سالی بسیار هیجان‌انگیز برای طرفداران نینتندو خواهد شد. زیرا علاوه بر زلدا، می‌توانند آثار مربوط به Bayonetta و Kirby را نیز تجربه کنند. برخی از افراد این بازی را در لیست مورد انتظارترین بازی های 2022 حتی از آثاری نظیر God of War Ragnarok، الدن رینگ و استارفیلد هم در رتبه بالاتری قرار می‌دهند.

مورد انتظارترین بازی های 2022: بازی The Outlast Trials

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Red Barrels
سبک: ترس و بقا
پلتفرم‌ها: پی سی | پلتفرم‌های دیگر در حال حاضر تایید نشده‌اند

بازی The Outlast Trials اثری کوآپ از استودیو Red Barrels است. این بازی اسپین‌آفی از فرنچایز محبوب و ترسناک The Outlast به حساب می‌آید. اگر این مجموعه را تجربه کرده باشید، می‌دانید که فوق‌العاده وحشتناک است و فقط یک فرد سادیستی می‌تواند به آن علاقه شدیدی داشته باشد. بازی The Outlast Trials در دوران جنگ سرد جریان دارد و داستان حول محور یک آزمایش مرموز می‌چرخد. دو بازی اصلی این فرنچایز تک نفره بوده‌اند، اما شما می‌توانید بازی The Outlast Trials را هم به صورت تک نفره و هم همراه با سه نفر دیگر تجربه کنید. خالقان می‌گویند که تجربه یک اثر ترسناک در کنار افراد دیگر بهتر است، چون در این حالت فقط شما نیستید که شلوارتان را خیس می‌کنید.

بازی Shadow Warrior 3

معرفی مورد انتظارترین بازی های 2022

تاریخ عرضه: سال 2022
استودیو سازنده: Flying Wild Hog
سبک: شوتر اول شخص
پلتفرم‌ها: پی سی | پلی استیشن 4 | ایکس باکس وان

Shadow Warrior فرنچایزی در سبک شوتر اول شخص است که ریتم تندی دارد. آخرین نسخه این مجموعه در سال 2016 راهی بازار شد و حالا پس از گذشت 6 سال قرار است شاهد عرضه نسخه جدید باشیم. بازی Shadow Warrior 3 ما را یک بار دیگر وارد ماجراجویی هیجان‌انگیزی می‌کند؛ جایی که در آن در نقش پروتاگونیست داستان به نام لو وانگ (Lo Wang) قرار می‌گیریم و همراه با اوروچی زیلا (Orochi Zilla) اتفاقات مختلفی را از سر خواهیم گذراند. شما در این بازی باید تلاش کنید که یک اژدهای باستانی را دوباره به دام بیندازید.

این بود لیست مورد انتظارترین بازی های 2022. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره مورد انتظارترین بازی سال 2022 چیست؟ بیش از همه منتظر کدام اثر هستید؟ آیا اثر مورد انتظاری سراغ دارید که ما آن را از قلم انداخته باشیم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: GameRant و IGN