سریال Squid Game در چند هفته اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است و توانسته به پربیننده‌ترین سریال تاریخ شبکه نتفلیکس (Netflix) تبدیل شود. این سریال کره‌ای داستان جالبی را روایت می‌کند و در خلال وقایع می‌توان به نکات جالبی پی برد. ما در این مقاله تئوری های جالب سریال Squid Game را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با گامالوپ همراه باشید.

اگر در فضای مجازی فعال باشید بدون شک نام سریال بازی مرکب یا اسکویید گیم را شنیده‌اید. این سریال که محصول کره جنوبی است، توانسته محبوبیت زیادی در شبکه نتفلیکس به دست آورد. محبوبیت این سریال محدود به آمریکا یا کره نمی‌شود، بلکه این مجموعه حالا در سراسر دنیا به اثری شناخته شده بدل شده است. در حقیقت می‌توان گفت موفقیت‌های این اثر به لطف بازی خوب هنرپیشه‌ها و فیلم‌نامه خلاقانه آن بوده است. از آن جایی که این سریال Squid Game طرفداران زیادی پیدا کرده و در عین حال برخی نقاط فیلم‌نامه مبهم باقی مانده است، بسیاری از افراد شروع به ایده‌پردازی درباره ادامه آن کرده‌اند. خیلی از این تئوری‌ها به گذشته کاراکترها مربوط می‌شوند و برخی به وقایع کلی اشاره دارند و حتی فصل دوم را پیشبینی می‌کنند.

هوانگ دونگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk)، کارگردان و فیلم‌نامه نویس این اثر، به نظر می‌رسد از توجه زیاد و علاقه مخاطب‌ها لذت می‌برد و به همین دلیل خودش نیز به برخی از این موارد بیشتر پرداخته است. این موضوع باعث شده که تئوری‌ها و شایعات درباره داستان سریال اسکویید گیم بیشتر شود. برخی از این فرضیه‌ها با توجه به اتفاقات سریال منطقی به نظر می‌رسد و برخی نیز از خلاقیت طرفداران سرچشمه می‌گیرند. اگر دوست دارید با تئوری های جالب سریال Squid Game آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. راستی همچنین میتوانید موسیقی متن سریال Squid Game را از طریق سایت گامالوپ دریافت کنید

در ادامه بخشی از داستان اسپویل می‌شود، پس اگر سریال را ندیده‌اید از خواندن ادامه این مقاله اجتناب کنید.

خروج اوه ایل-نام از بازی با برنامه بوده است

تئوری های جالب سریال Squid Game

پس از این که می‌فهمیم اوه ایل-نام (Oh Il-Nam) یا همان پیرمرد شماره یک، مغز متفکر تمام اتقاقات و مسابقات بوده است، تماشای مجدد سریال بازی مرکب موارد جالبی را برای‌مان آشکار می‌کند. در واقع با دیدن دوباره این سریال سرنخ‌هایی به دست می‌آوریم که به ما در درک بهتر سریال کمک می‌کند. اگر با دقت قسمت‌های مختلف را ببینید، متوجه رفتار دوگانه پیرمرد می‌شود. از یک سو فریبکار بودن او و از سوی دیگر برخی صحبت‌های صادقانه‌اش. به همین خاطر هم سخت است که با قاطعیت بگوییم کدام اقدام او با حیاله‌گری بوده و کدام بی غل و غش.

به احتمال فراوان در روز مربوط به تیله بازی، ایل-نام از قصد خود را ضعیف‌تر جلوه می‌داده تا هیچکس با او یار نشود. اگر کسی با پیرمرد تیم نمی‌شد، او به راحتی از این مرحله کنار گذاشته می‌شد. در نتیجه او می‌توانست بدون دردسر و بدون مشکوک شدن کسی، از رقابت‌ها خارج شود. این امر از آن جایی محتمل‌تر می‌شود که ما می‌دانیم بازی بعدی پل شیشه‌ای بود. قائدتا در آن مرحله امکان نداشت بشود سایر افراد را درمورد مرگ پیرمرد فریب داد. اما خوش قلبی گی-هون موجب شد که برنامه کاملا تغییر کند. حالا برگزارکنندگان مسابقه مجبور بودند یک سناریوی مرگ جعلی برای ایل-نام بسازند. این اتفاق فقط به سود می-نیو (Mi-nyeo) بود، زیرا توانست بدون دردسر راهی مرحله بعدی شود.

سریال Squid Game: کارت قرمز برای نگهبانان و کارت آبی برای بازیکنان

تئوری های جالب سریال Squid Game

یکی دیگر از تئوری‌های سریال Squid Game که این روزها دهان به دهان می‌چرخد، مربوط به مرد فروشنده و بازی Ddakji می‌شود. در واقع این فرضیه می‌گوید که برگزارکنندگان پیش از حضور شرکت‌کنندگان در محل مسابقه، نقش آن‌ها را تعیین می‌کرده‌اند. البته این موضوع از دید بسیاری از افراد صحیح نیست و رد می‌شود. اما به هر حال اگر به یاد داشته باشید، مرد فروشنده به شرکت‌کنندگان در ابتدا یک کارت می‌داد. البته انتخاب با خود آن‌ها بود که کارت قرمز را انتخاب کنند یا آبی.

حالا تئوری می‌گوید افرادی که رنگ آبی را انتخاب کرده‌اند در نقش بازیکن ظاهر شده‌اند و کسانی که رنگ قرمز را ترجیح داده‌اند، نقش نگهبان را برعهده گرفته‌اند. در این حالت به سوال مربوط به نحوه استخدام نگهبانان هم پاسخ داده می‌شود. در این سریال گی-هون کارت آبی را انتخاب کرد که در نتیجه تبدیل به بازیکن شد. حالا این سوال پیش می‌آید که اگر او کارت قرمز را انتخاب می‌کرد چه؟ تمام برنامه‌های احتمالی پیرمرد از بین می‌رفت؟

برخی از وقایع سریال خبر از مرگ قریب الوقوع شخصیت‌ها می‌دادند

تئوری های جالب سریال Squid Game

همان‌طور که گفتیم همه تئوری های جالب سریال Squid Game به پیشبینی آینده و بحث‌های مربوط به فصل دوم مربوط نمی‌شوند. بعضی از آن‌ها با وقایع گذشته ارتباط دارند و می‌توانند درک‌مان از سریال را دست‌خوش تغییر کرده و حتی ذهنیت کاملا جدید در ما ایجاد کنند. برخی از طرفداران می‌گویند قسمت دوم سریال که جهنم (Hell) نام داشت، صرفا دغدغه‌ها و درگیری‌های شخصی کاراکترهای داستان را نشان نمی‌داد. بلکه اتفاقات آن قسمت اشاره‌هایی به مرگ قریب الوقوع آن‌ها داشته است.

مثلا دوک-سو (Deok-su) از روی پل پرید تا از دست کسانی که می‌خواستند او را بکشند فرار کند. او دقیقا مرگ مشابهی در مسابقات داشت. جایی که می-نیو او را همراه با خودش از روی پل شیشه‌ای به پایین پرت کرد. سی-بیوک (Sae-byeok) چاقو را رو گلوی یک مرد گذاشت و او را تهدید به مرگ کرد؛ سانگ-وو (Sang-woo) نیز دقیقا با یک چاقو گلوی دخترک را پاره کرد. همان‌طور که دیدم خود سانگ-وو نیز قصد خودکشی داشت و می‌خواست خودش را در آب غرق کند. در اواخر سریال دیدیم که او در شرایطی خودش را کشت که باران شدیدی در حال بارش بود.

این-هو درست مانند گی-هون تلاش کرده که مسابقات را لغو کند

تئوری های جالب سریال Squid Game

ما می‌دانیم که این-هو (In-Ho) پیش‌تر در همین مسابقات شرکت کرده و در دوره خودش برنده شده است. از طرفی حالا او را در نقش فرانت من (Front Man) می‌بینییم. پس دور از ذهن نیست که تصور کنیم او نیز درست شرایط مشابه گی-هون را تجربه کرده است. در نتیجه در آن زمان او هم مثل شخصیت اصلی داستان دچار افسردگی شده و حس بدی به برگزارکنندگان پیدا کرده است.

در واقع این تئوری سریال بازی مرکب می‌گوید که سرکشی و مبارزه‌طلبی گی-هون و اقدام‌اش در لحظات پایانی قسمت آخر، جلوه‌ای از کاری بوده که این-هو نیز آن را پیش‌تر انجام داده است. اما نمی‌دانیم چه اتفاقاتی رخ داده که نهایتا موجب شده حالا این-هو را در نقش یکی از اصلی‌ترین برگزارکننده‌های بازی ببینیم. این فرضیه خیلی محکم نیست و جای ابهام زیادی دارد. زیرا به این سادگی‌های نمی‌توان یک دلیل منطقی برای تبدیل شدن این-هو به فرانت من بیان کرد. اگر این فرضیه درست باشد، باید منتظر اتفاقات جالبی در فصل دوم سریال اسکویید گیم باشیم.

اوه ایل-نام پدر گی-هون است

تئوری های جالب سریال Squid Game

دوستی گی-هون با پیرمرد مهربان سریال Squid Game و ارتباط آن‌ها در طی مسابقات واقعا به بهترین شکل ممکن نمایش داده شده بود. در حدی که تمام بینندگان از رابطه این دو شخصیت لذت می‌بردند. البته پیش از این که شاهد پیچش پایانی سریال باشیم. این دو کاراکتر از لحاظ شخصیتی خیلی شبیه به هم بودند و حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که می‌گوید ایل-نام پدر گی-هون است.

اکر به یاد داشته باشید، در زمان تقسیم صبحانه که به بازیکنان شیر می‌دادند، گی-هون گفت که با خوردن شیر مشکل دارد. پیرمرد به او گفت که احتمالا برای این موضوع در زمان کودکی زیاد کتک می‌خوردی. گی-هون در جواب می‌گوید تو از کجا می‌دانی. پیرمرد نیز جواب می‌دهد که پسر خودم هم همینطوری بود. حال شاید بگویید که این اتفاق ممکن است تصادفی باشد. اما در محل تیله بازی ایل-نام می‌گوید که امروز بیست و چهارم ماه است و تولد پسرش چند روز دیگر خواهد بود. در قسمت اول سریال بازی مرکب می‌بینیم که گی-هون به عنوان رمز کارت مادرش تاریخ تولد خود را وارد می‌کند. یعنی عدد 26. همچنین به نظر نمی‌رسد که شماره‌ها اتفاقی باشند. همان‌طور که می‌دانید پیرمرد شماره یک را به تن داشت و به گی-هون شماره آخر داده شده بود. در جایی از سریال ایل-نام ژاکت خود را به گی-هون می‌دهد و به نظر می‌رسد این استعاره‌ای از ادامه راه پدر توسط پسر باشد.

بازی‌های مرگ بین‌المللی هستند و در سراسر جهان برگزار می‌شوند

تئوری های جالب سریال Squid Game

در سریال بازی مرکب می‌بینیم که VIPها به محل برگزاری مسابقات می‌آیند تا از نزدیک شاهد رقابت بازیکنان باشند. از این سکانس می‌توان استنباط کرد که احتمالا این رقابت‌ها صرفا نسخه کره‌ای از یک مجموعه مسابقات بزرگتر بوده است. در واقع طرفداران از این سکانس اینطور برداشت کرده‌اند که بازی مرکب احتمالا یک پدیده بین‌المللی است. البته قائدتا با توجه به اتفاقات غیر اخلاقی و بی‌رحمانه آن، این مسابقات به صورت مخفیانه در تمام کشورها برگزار می‌شود.

اگر دقت کرده باشید VIPها لهجه‌های مختلفی دارند. همان‌طور که دیدید آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند. در نتیجه احتمال این وجود دارد که رقابت‌های مرگ در سایر کشورها نیز درست به همین شکل و شمایل در حال برگزار شدن است. به همین خاطر هم هست که افراد از نقاط مختلف جهان به آن علاقه‌مندند و از آن حمایت کرده و روی‌اش سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فروشنده پسر اوه ایل-نام است

تئوری های جالب سریال Squid Game

شخصیت مرد فروشنده در سریال Squid Game که بازیکنان را وارد مسابقات می‌کرد، اصلا خوب پردازش نشده و ما صرفا در چند سکانس کوتاه او را می‌بینیم. اما طرفداران برای این شخصیت نیز تئوری‌هایی مطرح کرده‌اند. یکی از این فرضیه‌ها می‌گوید که در واقع این شخصیت پسر پیرمرد شماره یک است.

بازیگر این شخصیت کاریزماتیک گونگ یو (Gong Yoo) است که سابقه بازی در فیلم Train to Busan را در کارنامه دارد. این کاراکتر که با نام فروشنده در سریال اسکویید گیم شناخته می‌شود، وظیفه پیدا کردن، متقاعد کردن و وارد کردن افراد نیازمند به پول به مسابقات مرگ را برعهده دارد. اگرچه شاید او صرفا یک فروشنده متقاعد کننده و مرموز باشد که در کار خود حرفه‌ای است. اما استفاده از یک بازیگر شناخته شده برای این نقش می‌تواند نشان از چیز دیگری داشته باشد. شاید ما در فصل جدید بیشتر با این شخصیت آشنا شویم.

جون-هو هنوز زنده است

تئوری های جالب سریال Squid Game

ما در سریال بازی مرکب فهمیدیم که فرانت من در واقع برادر جون-هو (Jun-Ho)، پلیس داستان، است. پسر از مشخص شدن این رابطه دیدیم که این-هو به برادرش شلیک کرد و او از روی صخره به پایین افتاد. اما دقت کردید از فاصله نزدیک شلیک به کدام قسمت از بدن پلیس برخورد کرد؟ شانه او. در نتیجه احتمالا او می‌تواند از سقوط نیز جان سالم به در ببرد. اگر این فرضیه درست باشد در فصل دوم بیشتر با این افسر پلیس آشنا می‌شویم.

قطعا شما هم دقت کرده‌اید که جون-هو اصلا در سریال Squid Game به خوبی پرداخت نشده بود و طرفدارن سوال‌های زیادی درباره او دارند. اما تا همین حالا هم می‌دانیم که این سریال بی‌رحم بوده و از کشتن هیچ کاراکتری ابایی ندارد. همان‌طور که دیدیم اکثر شخصیت‌های اصلی مسابقات مرگ در طی داستان کشته شدند. حالا فقط گی-هون مانده است. همکاری گی-هون و جون-هو در فصل دوم برای از بین بردن عوامل برگزاری مسابقات می‌تواند جذاب باشد.

انتخاب رنگ موی گی-هون نشان از این دارد که او در نقش نگهبان به مسابقات بازخواهد گشت

تئوری های جالب سریال Squid Game

گی-هون پس از دیدن مجدد پیرمرد و صحبت با او جان تازه‌ای گرفت و دیدیم که موهای‌اش را به رنگ قرمز تغییر داد. اما تئوری‌های زیادی درباره این تغییر رنگ مو مطرح شده است. بسیاری معتقدند که این اتفاق صرفا به دلیل علاقه گی-هون به رنگ قرمز رخ داده و برخی نیز عقیده دارند که این تغییر رنگ منظور خاصی را می‌رساند.

برخی می‌گویند که او رنگ موهای‌اش را به قرمز تغییر داده تا نمودی از آینده‌اش باشد. آینده‌ای که قرار است در آن او به مسابقات بازگردد و این بار نقش نگهبان را برعهده داشته باشد. اگر به خاطر داشته باشید نگهبانان لباس‌های قرمز می‌پوشیدند. در حقیقت سوالی که به وجود می‌آید این بوده که اصلا چرا شخصیت اصلی داستان رنگ موهای‌اش را تغییر داده است؟ آیا او نمی‌خواسته با این کار پیامی را به ما برساند؟

هواپیمای گی-هون بمب‌گذاری شده بود؟

تئوری های جالب سریال Squid Game

در قسمت آخر سریال Squid Game می‌بینیم که گی-هون قصد دارد سوار هواپیما شده و محل زندگی‌اش را ترک کند. اما چنین اتفاقی رخ نداد. البته این خبر خوبی برای طرفداران بود زیرا حالا آن‌ها می‌توانند امیدوار باشند او را در فصل دوم نیز ببینند.

یکی از تئوری های سریال بازی مرکب می‌گوید که هوایپمای گی-هون بمب‌گذاری شده بوده است. اگر این فرضیه درست باشد، یعنی منظور فرانت من از جمله «سوار هوایپما شو، به صلاحه خودته» به چیز دیگری تغییر می‌کند که در نوع خود جالب است.

VIPها همان بینندگان سریال هستند

تئوری های جالب سریال Squid Game

یک تئوری جالب می‌گوید که VIPها در واقع همان ببینندگان سریال بازی مرکب هستند. یعنی ما و سایر مشترکین شبکه نتفلیکس. البته این فرضیه چندان هم دور از ذهن نیست. زیرا سریال در سایر بخش‌ها هم به کرات از نمادها و استعاره‌ها استفاده کرده است.

اوه ایل-نام هنوز نمرده است

پیرمرد شماره یک سریال Squid Game یکی از شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران در فصل اول بود و مرگ او در طی مرحله تیله بازی اشک بسیاری از بینندگان را درآورد. اما در اواخر سریال بود که ما با ذات و نیت واقعی او آشنا شدیم. پس از آن دیگر ذهنیت ما درباره این کاراکتر تغییر کرد. در نتیجه حالا می‌دانیم که او از همان ابتدا شخص حیله‌گری بوده است.

حالا تئوری جدید می‌گوید که ایل-نام احتمالا در دیدار انتها‌یی‌اش با گی-هون پس از اتمام مسابقات بار دیگر مرگ خود را صحنه‌سازی کرده است. اگر به یاد داشته باشید گی-هون او را در یک بیمارستان دور افتاده ملاقات کرد و در آن جا لیوان آب و زمان در محوریت سکانس‌ها بودند. در نتیجه شاید این تاکید روی زمان حاکی از اتفاق دیگری باشد که از قبل برنامه‌ریزی شده است. آیا پیرمرد بار دیگر مرگ خود را صحته‌سازی کرده است؟ این اتفاق می‌تواند انگیزه‌های گی-هون را دوچندان کند. اما باید منتظر فصل دوم بمانید تا ببینیم کدام یک از این موارد به حقیقت می‌انجامند.

این بود تئوری های جالب سریال Squid Game. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. به نظر شما کدام موارد در این لیست منطقی‌تر به نظر می‌رسد؟ شما هم درباره این مجموعه تلویزیونی فرضیه‌ای دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید