بالاخره پس از مدت‌ها انتظارات طرفداران به پایان رسید و جدیدترین نسخه از فرنچایز God of War معرفی شد. این بازی که با پسوند Ragnarok عرضه خواهد شد، دنباله نسخه منتشر شده در سال 2018 است. استودیو Santa Monica امیدوار است با این اثر بتواند بار دیگر رضایت گیمرها را به دست آورد. ما در ادامه به اطلاعات جدید درباره بازی God of War: Ragnarok اشاره خواهیم کرد. پس با گامالوپ همراه باشید.

احتمالا شما هم موافق هستید که استودیو Santa Monica و سونی (Sony) در پرداختن به جزئیات آثارشان عملکرد خیلی خوبی دارند. حالا قرار است آن‌ها بازی God of War: Ragnarok را به دست مخاطبان برسانند که به نظر می‌رسد از لحاظ جزئیات باز هم با یک شاهکار طرف خواهیم بود. شاید ماه‌ها بود که طرفداران انتظار شنیدن خبرهای جدید این بازی بودند. بالاخره این اتفاق در رویداد PlayStation Showcase 2021 رخ داد. ما در این رویداد شاهد تریلر بازی گاد اف وار راگناروک بودیم. این ویدیوی سه دقیقه‌ای لحظاتی از گیم‌پلی و داستان بازی را به ما نشان داد. همچنین در مصاحبه‌های پس از آن و سایر خبرهای منتشر شده، اطلاعات خوبی درباره روند داستان و سایر بخش‌ها اختیارمان قرار گرفت. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین اطلاعاتی که اخیرا درباره بازی God of War: Ragnarok به دست‌مان رسیده، با شما به اشتراک بگذاریم. پس اگر عاشق ماجراهای خدای جنگ هستید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

پایانی بر حماسه‌های نورس

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

وقتی مشخص شد که بازی گاد اف وار راگناروک قرار است آخرین قسمت از ماجراجویی‌های کریتوس (Kratos) در افسانه‌های نورس (Norse) باشد، بسیاری از این موضوع متعجب شدند. زیرا خیلی از طرفداران انتظار داشتند که شاهد یک سه‌گانه در افسانه‌های اسکاندیناوی باشند. به هر حال استودیو Santa Monica تصمیم گرفت که تنها در دو نسخه به این ماجراجویی پایان دهد. در واقع مشخص شد که این تصمیم توسط کارگردان بازی God of War (2018)، کوری بارلوگ (Cory Barlog)، گرفته شده است. البته باید بدانید که کارگردان این نسخه او نیست و بارلوگ جای خود را به اریک ویلیامز (Eric Williams) داده است. بارلوگ در مصاحبه با یک یوتیوبر به نام Kaptain Kuba اعلام کرد که دلیل اتخاذ چنین تصمیمی چیزی نبوده به جز طولانی شدن روند ساخت مجموعه. بالوگ گفت که اگر تیم سازنده تصمیم می‌گرفت این ماجراجویی را در یک سه‌گانه به تصویر بکشد، این روند حدود 15 سال به طول می‌انجامید. او معتقد است چنین زمانی خیلی طولانی است و به همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که این روند را بیش از حد طولانی نکنند. بارلوگ گفت که با توجه به این موارد و نحوه داستان‌سرایی استودیو Santa Monica در نسخه راگناروک، مطمئن است که داستان پایان‌بندی خوبی خواهد داشت و نیازی به نسخه جدید نخواهد بود.

Fimbulwinter (زمستان طولانی)

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

راگناروک در حقیقت یک واقعه بزرگ است که سازندگان قصد دارند داستان آن را در این نسخه به تصویر بکشند. هرچه نباشد این نام را می‌توانید در اسم خود بازی هم مشاهده کنید. اما بهتر است بدانید که پیش از وقایع راگناروک، Fimbulwinter یا همان زمستان طولانی به وقوع خواهد پیوست. در بازی God of War: Ragnarok می‌توانید با قلمرو 9 گانه اساطیر نورس آشنا شوید. البته اکثر آن‌ها به خاطر وقوع Fimbulwinter تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. اریک ویلیامز در مصاحبه با رسانه IGN گفت که بازیکنان نباید انتظار داشته باشند که همه قلمروها را در پوششی از یخ و برف ببینند. البته میدگارد (Midgard) به عنوان مرکز وقوع Fimbulwinter، تحت تاثیر قرار گرفته و در آن جا شاهد یخبندان خواهیم بود. در تریلر بازی گاد اف وار راگناروک هم می‌توانید آنچه ویلیامز می‌گوید را ببینیم. در تریلر مشاهده می‌کنیم که دریاچه یخ زده است، پس دیگر خبری از قایق‌سواری نخواهد بود. به جای آن شما می‌توانید با استفاده از سورتمه‌ای که توسط گرگ‌ها کشیده می‌شود، در محیط بازی جابه‌جا شوید.

دوربین

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

بازی God of War (2018) چیزهای زیادی را برای اولین بار برای‌مان به نمایش درآورد. یکی از تغییرات قابل توجه در آن بازی به دوربین مربوط می‌شد. در نسخه سال 2018 دیگر خبری از دوربین نیمه ثابت قدیمی فرنچایز نبود. در عوض در آن بازی از دوربین سوم شخص با نمای روی شانه استفاده شده بود. همچنین این بازی از ابتدا تا انتها با یک شات تصویربرداری شده بود. این رویکرد در ابتدا از دید سازندگان اقدامی کاملا ریسکی بود، اما خوشبختانه توانست رضایت کاربران را به دست آورد. در نتیجه همین رویکرد در بازی God of War: Ragnarok نیز اتخاذ خواهد شد که تصمیم غیر منتظرانه‌ای نیست. در واقع این بازی هم از اول تا آخر به صورت یک شات و بدون کات و وقفه به تصویر کشیده می‌شود.

تاثیر بازیکنان

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

بخش مبارزات در بازی گاد اف وار راگناروک بسیار نوید دهنده است و به نظر می‌رسد عملکرد بی‌نقصی را ارائه خواهد داد. در حقیقت می‌توان گفت که استودیو Santa Monica نه تنها توانسته همان سیستم نسخه قبلی را به شکلی بهتر ارائه دهد، بلکه ویژگی‌های جدید نیز اضافه کرده تا تجربه بهتری برای بازیکنان به ارمغان آورد. یکی از مواردی که بخش مبارزات بازی God of War: Ragnarok روی آن تمرکز دارد، تصمیم‌‌گیری بازیکنان است. ویلیامز در مصاحبه با رسانه IGN گفت که آن‌ها در این بازی تغییرات مختلفی را اعمال کرده‌اند. مثلا در بخش مبارزات ابزار بیشتری در اختیار بازیکتان قرار خواهد گرفت تا آن‌ها بتوانند با روش‌ها مختلف از پس دشمنان‌شان برآیند. همچنین قابلیت ارتقا تجهیزات وجود دارد و می‌توانید در موقع حملات از کومبوهای (Combo) متنوع‌تری بهره ببرید. علاوه بر این، کمک گرفتن از آترئوس (Atreus) نیز در این نسخه تاثیرگذارتر خواهد بود. درست است که شما قابلیت‌های جدید و بهتری را به دست آورده‌اید، اما دشمنان‌تان نیز ارتقا پیدا کرده‌اند. در بازی گاد اف وار راگناروک دشمنان شما هم از نظر دفاعی و هم از جنبه‌های هجومی عملکرد بهتری دارند. قوی‌تر شدن دشمنان موجب می‌شود که بازیکنان به ارتقا سطح خود و پیشرفته کردن سلاح‌های‌شان ترغیب شوند.

مکانیک‌های جدید

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

جدای از بهبود بخش مبارزات، بازی God of War: Ragnarok در سایر بخش‌ها هم دست‌خوش تغییراتی شده است. ما در تریلر معرفی بازی دیدیم که کریتوس می‌تواند با استفاده از تیغه‌های آشوب (Blades of Chaos) به عنوان یک قلاب، خود را به سمتی که می‌خواهد بکشاند. بد نیست اشاره کنیم که این مکانیک از نسخه‌های پیشین God of War وام گرفته شده است. ویلیامز در همین رابطه گفت که این مکانیک باعث می‌شود که بازیکنان از تمام فضایی که در اختیار دارند، استفاده کنند و به روند مبارزات‌شان تنوع بیشتری ببخشند. البته باید بدانید که دشمنان شما نیز می‌توانند از چنین قابلیتی به نفع خوددشان بهره ببرند. در نتیجه تقابل‌ها در نسخه جدید به شدت جذاب‌تر خواهند بود.

جزئیات بیشتر از بخش مبارزات

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

تیغه‌های آشوب در اواسط داستان God of War (2018) در اختیار شما قرار گرفتند و این اتفاق واقعا بازیکنان را شگفت‌زده کرد. اگر این بازی را  تجربه کرده باشید، هرگز آن لحظه را فراموش نخواهید کرد. ولی تیغه‌ها به نوعی سلاح جانبی در بازی God of War (2018) به حساب می‌آمد. البته قرار نیست نسخه راگناروک تبر لوایتان (Leviathan Axe) را به گوشه براند و از آن کمتر استفاده کند، ولی به نظر می‌رسد که استودیو Santa Monica حساب ویژه‌ای روی تیغه‌های آشوب باز کرده است. در واقع احتمالا تیغه‌های آشوب در همه مراحل بازی قابل استفاده خواهند بود. این اقدام و اضافه شدن کومبو‌ها و حرکات نسخه‌های قدیمی، بدون شک طرفداران قدیمی فرنچایز خدای جنگ را خرسند خواهد کرد. برخی از این حرکات را ما در تریلر بازی گاد اف وار راگناروک دیدیم. مثلا کریتوس با استفاده از تیغه‌های آشوب دشمنان را در هوا می‌گرفت و محکم به زمین می‌کوباند. همچنین دیدیم که کریتوس دشمنان را به سمت خود می‌کشاند و به آن‌ها آسیب وارد می‌کرد یا حتی آن‌ها را به این طرف و آن طرف پرت می‌کرد. در ادامه مصاحبه فوق‌الذکر ویلیامز با Kaptain Kuba، او گفت که تیغه‌های آشوب در بازی God of War: Ragnarok هر آن چیز جذابی که بازیکنان در نسخه قبلی ندیده‌اند را به آن‌ها ارائه خواهد داد.

والکیری‌ها

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

شاید والکیری‌ها در داستان اصلی بازی God of War (2018) نقش به سزایی نداشتند، اما می‌توان گفت که در مجموع بخش قابل توجهی از این اثر را تشکیل می‌دادند. آن‌ها برخی از سخت‌ترین، چالش‌برانگیزترین و جذاب‌ترین باس فایت‌ها (Boss Fight) را در این بازی به ما ارائه دادند. ما نمی‌دانیم در بازی گاد اف وار راگناروک قرار است چه تصویری از والکیری‌ها را مشاهده کنید، اما حداقل می‌دانیم که آن‌ها بخشی از داستان را به خود اختصاص داده‌اند. جالب‌تر از همه این که قرار است با دو والکیری جدید آشنا شویم. تایید شده که قرار است اریکا لیندبک (Erica Lindbeck) و ایوان الیزابت فردمن (Evanne Elizabeth Friedman) به ترتیب در نقش ریست (Hrist) و جینا (Gna) ایفای نقش کنند. اما باید تا زمان انتشار بازی صبر کنیم تا ببینیم آن‌ها دقیقا چه نقشی در داستان ایفا خواهند کرد.

اینهریار

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

کریتوس و آترئوس برای جلوگیری از وقوع راگناروک باید با اساطیر اسکاندیناوی روبه‌رو شوند که یعنی در این اثر شاهد حضور اودین (Odin) نیز خواهیم بود. قائدتا او با قدرتی که دارد، می‌تواند از هرآنچه فکرش را کنید برای مقابله با شما استفاده کند. پس به نحوی می‌توان انتظار اینهریار (Einherjar) را داشت. اما اینتهریار به چه معنا است؟ این واژه به قهرمانان یا جنگاورانی نسبت داده می‌شود که در میدان نبرد کشته می‌شوند و پس از مرگ‌شان توسط والکیری‌ها به والهالا (Valhalla) برده می‌شوند. آن‌ها در والهالا می‌مانند تا در هنگام وقوع راگناروک، آخرین نبرد خود را انجام دهند. پس احتمالا وقتی راگناروک به وقوع می‌پیوندد اینهریارها در کنار اودین خواهند بود. در نتیجه احتمالش زیاد است که کریتوس و آترئوس مجبور شوند با این جنگجویان بزرگ دست و پنجه نرم کنند. تاکنون نام چند نفر از افراد مشهوری که در نقش اینهریارها ایفا می‌کنند منتشر شده است. از این میان لارا استال (Laura Stahl)، آنا بریسبین (Anna Brisbin) و ارون فیلیپس (Aaron Phillips) برای حضور در بازی God of War: Ragnarok رسما تایید شده‌اند.

موسیقی متن

اطلاعات جدید از بازی God of War: Ragnarok

موسیقی همیشه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آثار فرنچایز God of War بوده است، حتی آن زمان که این مجموعه روی پلی استیشن 2 عرضه می‌شد. بازی God of War (2018) گیم‌پلی مجموعه را متحول کرد، اما باز همان حس و حال قدیمی را در دل بازیکنان زنده می‌کرد. دلیل این امر هم موسیقی متن جذاب اثر بود. به لطف موسیقی متن ساخته شده توسط بر مک‌کرری (Bear McCreary) بازی تجربه‌ای جدید را برای بازیکنان به ارمغان آورد، ولی می‌توان به جرات گفت که هنوز هم رنگ و بوی آثار قدیمی را داشت. سازندگان تایید کرده‌اند که مک‌کرری در بازی گاد اف وار راگناروک نیز وظیفه‌ی آهنگ‌سازی را برعهده دارد. در نتیجه از همین حالا می‌توان انتظار یک موسیقی متن جذاب داشت.

این بود تمام اطلاعات اخیر از بازی God of War: Ragnarok. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این بازی چیست؟ آیا از آن انتظارات زیادی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt