بازی Horizon Zero Dawn پس از عرضه در سال 2017 سر و صداهای زیادی به پا کرد و به سرعت در لیست آثار انحصاری سونی (Sony)، به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها تبدیل شد. این محبوبیت موجب شد که سازندگان دست به ساخت دنباله‌ای برای آن بزنند. ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم، با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با گامالوپ همراه باشید.

بازی Horizon Forbidden West که قرار است در اوایل سال 2022 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شود، ما را بار دیگر با ماجراجویی‌های الوی (Aloy) همراه خواهد کرد. ما اولین بار در بازی Horizon Zero Dawn بود که با او آشنا شدیم و در کنار او وقایع زیادی را از سر گذراندیم. حال در نسخه‌ای که دنباله مستقیمی برای آن اثر است، قرار است بار دیگر او را همراهی کنیم. در این بازی سلاح‌ها و ربات‌های جدیدی را خواهید دید و با کاراکترهای مختلفی آشنا خواهید شد. همچنین جهان بازی اجازه می‌دهد بیش از پیش به کاوش و گشت و گذار مشغول شوید.

ابتدا قرار بود بازی Horizon Forbidden West در اواخر سال 2021 منتشر شود، اما سونی و استودیوی سازنده، یعنی گوریلا گیمز (Guerrilla Games)، چندی پیش خبر از تاخیر آن دادند. سازندگان گفتند که تاریخ عرضه بازی Horizon Forbidden West را به تعویق انداخته‌اند تا بتوانند اثری را عرضه کنند که کاملا با بینش‌شان مطابقت داشته باشد و درست همان چیزی باشد که قصد ارائه‌اش را دارند. با این حال با توجه به چیزهایی که ما تا به اینجا از بازی دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که این صبر و انتظار ارزش‌اش را دارد. اگر می‌خواهید پیش از عرضه این اثر کمی بیشتر با آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. پیش از خواندن ادامه مطلب باید ذکر کنیم که شما می‌توانید اکانت‌های قانونی بازی‌های مختلف را از فروشگاه گامالوپ تهیه کنید. همچنین تهیه اکانت قانونی بازی Horizon Forbidden West نیز برای شما امکان‌پذیر است.

تاریخ عرضه بازی Horizon Forbidden West

در طی رویداد Gamescom Opening Night Live 2021، متایس دی‌یونه (Mathijs de Jonge)، کارگردان بازی Horizon Forbidden West، اعلام کرد که بازیکنان می‌توانند در تاریخ 18 فوریه 2022 (29 بهمن ماه) ماجراجویی تازه‌ای را در کنار الوی تجربه کنند.

همان‌طور که گفتیم، پیش‌تر قرار بود که بازی در سال جاری میلادی راهی بازار شود. اما سازندگان تصمیم گرفتند که کمی آن را به عقب‌تر موکول کنند. متایس دی‌یونه کمی درباره شرایط تیم سازنده توضیح داد:

همه‌گیری ویروس کرونا تاثیر زیادی روی تیم سازنده گذاشته است. ما در این مدت در حال تنظیم یک جریان کار تازه بوده‌ایم و چالش‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌ایم. در همین حین ما سعی کرده‌ایم سلامت تیم‌مان را در اولویت قرار دهیم و تلاش کرده‌ایم که تعادل مناسبی را در کار و زندگی شخصی به وجود آوریم.

همچنین استودیو گریلا گیمز و سونی اعلام کرده‌اند که بازی Horizon Forbidden West در سال آینده میلادی هم برای پلی استیشن 4 و هم برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

یک اثر انحصاری دیگر برای پلی استیشن

هرآنچه از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم

تا به امروز مشخص شده است که اگر کسی قصد تجربه بازی Horizon Forbidden West را دارد، باید دارای یکی از کنسول‌های پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 باشد. همچنین باید اشاره کنیم که نسخه پیشین این فرنچایز، یعنی بازی Horizon Zero Dawn در حال حاضر در دسترس کاربران پی سی قرار گرفته است. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که سازندگان همین مسیر را برای بازی Horizon Forbidden West نیز پیش بگیرند. هرمان هالست (Herman Hulst)، رئیس استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن درباره این اثر می‌گوید:

جهت روشن کردن اوضاع برای برخی از افراد باید بگویم که عرضه یک اثر AAA و فرست پارتی (First Party) برای پی سی لزوما به این معنا نیست که از این به بعد قرار است تمامی آثار در دسترس کاربران کامپیوترهای شخصی قرار گیرد. برای این نمونه اولین اثری که به ذهن‌ام می‌رسد، بازی Horizon Zero Dawn است. ما هیچ برنامه‌ای برای انتشار این اثر برای پی سی در روز عرضه نداریم و کاملا بازی را به صورت انحصاری برای پلی استیشن منتشر خواهیم کرد.

متایس دی‌یونه اخیرا در رابطه با بازی Horizon Forbidden West گفته است:

به لطف حافظه‌های SSD موجود در پلی استیشن 5 دیگر خبری از صفحه لودینگ (Loading) نخواهد بود. در یک بازی جهان‌باز (Open World) مثل Horizon Forbidden West اگر شما نقشه را باز کنید و برای رفتن از یک انتها به انتهای دیگر از Fast Travel استفاده کنید یا از یک Checkpoint ادامه بازی را از سر بگیرید، قطعا کلی در زمان‌تان صرف‌جویی کرده‌اید. در این چنین شرایطی کافی است بازی را اجرا کرده و بدون وقت تلف کردن آن را تجربه کنید.

دی‌یونه همچنین گفت:

بخش زیادی از فرآیند ساخت بر اساس کنسول پلی استیشن 4 صورت پذیرفته و بخش زیادی از تست بازی نیز روی PS4 انجام شده است. بنابراین ما تضمین می‌کنیم که دارندگان این کنسول تجربه‌ای فوق‌العاده خواهند داشت و بازی روی آن کنسول کاملا چشم‌نواز خواهد بود.

قابل ذکر است که دارندگان نسخه پلی استیشن 4 بازی Horizon Forbidden West می‌توانند این اثر را به صورت کاملا رایگان به نسخه پلی استیشن 5 ارتقا دهند. در نتیجه همه شما می‌توانید با خرید نسخه PS4، با خیال راحت پس از تهیه کنسول جدید، آن را به صورت نسل نهمی نیز تجربه کنید.

داستان بازی Horizon Forbidden West

هرآنچه از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم

در پستی که در PlayStation Blog منتشر شد، استودیو گوریلا گیمز یک خلاصه مبهم درباره‌ی این بازی با مخاطبان به اشتراک گذاشت که در واقع چیز زیادی نمی‌توان از آن فهمید. در این خلاصه آمده است که:

بازی Horizon Forbidden West داستان الوی را دنبال می‌کند. او به غرب رفته و در آمریکا، کشوری در آینده‌ای دور، شاهد حضورش هستیم. او می‌خواهد در آن جا شجاع‌اش را به نمایش بگذارد. اما او با خطرات زیادی مواجه می‌شود؛ الوی باید با ربات‌های وحشتناک و هولناک و تهدیدهای جدید و مرموزی مقابله کند.

با این حال تریلر بازی Horizon Forbidden West اطلاعات بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهد. نماهایی از بازی وجود دارد که سان فراسیسکویی را به تصویر می‌کشند که در محیطی پساآخرالزمانی است؛ پل گولدن گیت (Golden Gate Bridge) از گیاهان پوشیده شده و کاخ هنرهای زیبا (Palace of Fine Arts) نابود شده و به زیر آب رفته است.

همچنین ما می‌توانیم ببینیم که Sylens هنوز هم نقشی تعیین کننده در داستان ایفا می‌کند. الوی در ماجراجویی تازه‌اش به قبیله‌های دیگر سر می‌زند و در این محیط جدید می‌تواند به گشت و گذار بپردازد و مناطق مختلف را کاوش کند.

در یک ویدیوی مجزا، متایس دی‌یونه تایید کرد که وسعت دنیای بازی Horizon Forbidden West از Utah تا ساحل Pacific است. در نتیجه می‌توان گفت که نقشه این اثر، کمی بزرگتر از بازی Horizon Zero Dawn خواهد بود.

الوی در این نسخه قرار است به دنبال علت یک مشکل مرموز بگردد که موجب مرگ گیاهان، حیوانات و انسان‌ها شده است. ناگفته نماند که این مشکل بزرگتر از این حرف‌ها بوده و حتی آب و هوای منطقه را نیز تحت تاثیر گذاشته است. در واقع حالا در این منطقه ابرطوفان‌هایی (Superstorm) توقف‌ناپذیر به وقوع می‌پیوندند. الوی در بازی Horizon Forbidden West با قبایل جدید آشنا می‌شود که یکی از آن‌ها قبیله‌ای بومی در همان منطقه‌ای است که بازی در آن جریان دارد. این قبایل از توانایی سواری گرفتن از ربات‌ها بهره‌مند هستند. او در این اثر در مسیر پیدا کردن راه‌حلی برای مشکلات ایجاد شده، باید با ربات‌ها جدید و سرسختی روبه‌رو شود.

آخرین تریلر بازی Horizon Forbidden West ما را با قبیله‌ی Tenakth آشنا می‌کند. آن‌ها از ویژگی‌های محیطی خود به عنوان سلاح استفاده می‌کنند و موجودات جدید را در مبارزات به کار می‌گیرند. بن مک‌کاو (Ben McCaw)، کارگردان روایی استودیو گوریلا گیمز، می‌گوید:

الوی ابزار جدیدی را در اختیار خواهد داشت که به او در مسیرش کمک می‌کنند.

Pullcaster به او کمک می‌کند که با سرعت بیشتری از موانع بالا برود و همچنین به او در دور شدن سریع از دردسر یاری می‌رساند. Shieldwing اجازه می‌دهد که او با امنیت بیشتری از ارتفاعات بلند پایین بیاید. همچنین به لطف آن می‌توانید از ارتفاع، دشمنان را غافلگیر کنید.  علاوه بر این، به لطف Diving Mask می‌توانید جهان گسترده‌ی زیر آب را کاوش کنید. ناگفته نماند که Focus نیز ارتقا قابل توجهی داشته و حالا الوی می‌تواند با آزادی عمل بیشتری به ارتفاعات صعود کند. همچنین به لطف آن، او حالا می‌تواند از ربات‌های بیشتری سواری بگیرد و از آن‌ها در جریان نبردها استفاده کند.

همچنین مک‌کاو در مصاحبه‌ای با رسانه GamesRadar گفت:

بخش بسیار زیادی از بازی در Forbidden West جریان دارد.

از این گفته می‌توان برداشت کرد که بخشی از بازی در منطقه‌ی دیگری جریان خواهد داشت.

وقایع بازی Horizon Forbidden West به 6 ماه پس از نسخه اول ربط دارد؛ در این مدت الوی تلاش کرده که درمان Red Blight را پیدا کند. همان‌طور که گفتیم آن را می‌توان نشانی از عملکرد نامناسب زیست‌کره دانست. حال او برای اقدامات بعدی خود به Forbidden West سفر کرده تا در کنار متحدان‌اش باشد که یکی از مهم‌ترین افراد در این بین، ارند (Erend) است. با توجه به این موارد می‌توان انتظار داشت که بازی در Colorado آغاز شود؛ جایی که ما در بازی Horizon Zero Dawn آن را دیدیم.

گیم پلی بازی Horizon Forbidden West

هرآنچه از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم

الوی در بازی Horizon Forbidden West هم همان نیزه و کمان قابل اعتمادش را دارد. همچنین تیرهای متنوعی در اختیار خواهد داشت و می‌تواند از آن‌ها برای مقابله با دشمنان جدیدش استفاده کند. با این حال باید بدانید که الوی ابزار و تجهیزات جدیدی نیز خواهد داشت که می‌توانند تاثیر زیاد در عملکردش داشته باشند.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، این نکته توسط کارگردان روایی استودیو گوریلا گیمز یعنی بن مک‌کاو نیز تایید شده است. او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که تنوع زیاد و آزادی عمل در استفاده از سلاح‌ها و ابزار مختلف، موجب می‌شود دست‌تان در نبردها کاملا باز باشد و به شما اجازه می‌دهد تاکتیک‌های متنوعی را به کار ببرید. در نتیجه در مواجهه با چالش‌های تازه در دنیای جدیدی که در آن حضور خواهید داشت، کمتر به مشکل برخواهید خورد.

در بازی Horizon Forbidden West می‌توانید به کرات نقاطی برای قلاب انداختن پیدا کنید و این موضوع به الوی اجازه می‌دهد که قادر باشد راحت‌تر در محیط از ارتفاعات بالا رفته یا به اطراف حرکت کند. همچنین بد نیست بدانید که می‌توانید از برخی از ربات‌ها برای رفتن به نقاط مختلف استفاده کنید. علاوه بر این، امکان پریدن به داخل آب می‌تواند در مواقعی که در محیط‌های مرتفع هستید، برای‌تان کاربردی باشد.

صعود آزادانه به نقاط مرتفع نیز حالا یکی از ویژگی‌های قابل توجه این اثر است. این ویژگی در کنار قابلیت استفاده از قلاب و شنا کردن، به بازیکنان اجازه می‌دهد که بتوانند در کاوش محیط و مبارزات استراتژی‌های گوناگونی را به کار ببرند. دیوید مک‌مولن (David McMullen)، طراح ارشد سیستم‌های بازی در استودیو گوریلا گیمز، در این رابطه در پستی که اخیرا در PlayStation Blog منتشر شد، توضیح می‌دهد:

سیستم صعود آزادانه یکی از ویژگی‌های قابل توجه در بازی Horizon Forbidden West است که ما خیلی برای آن هیجان‌زده‌ایم. این ویژگی به ما اجازه داد که مناطقی با قابلیت بالا رفتن را تا حد زیادی به بازی اضافه کنیم (این مناطق هم از لحاظ روایی و هم از جنبه ظاهری مطابق با اثر طراحی شده‌اند). در واقع در این اثر شاهد آن چه هستیم که در بازی Horizon Zero Dawn قادر به دیدن‌اش نبودیم. در این مناطق صخره‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بالا بروید و برای صعود هم هیچ دردسر خاصی نخواهید داشت.

در این اثر یک Shieldwing وجود دارد که در واقع یک گلایدر هولوگرافیکی به حساب می‌آید و الوی می‌تواند از آن نهایت استفاده را کند. مک‌مولن در این رابطه می‌گوید:

Shieldwing همیشه مورد علاقه تیم بوده است. این ابزار نه تنها یک روش هیجان‌انگیز برای بازگشت از یک صعود قابل توجه است، بلکه از نظر بصری نیز کاملا چشم‌نواز است. هر چه ارتفاعی که با آن صعود می‌کنید مرتفع‌تر باشد، این ابزار ارزش خود را بیشتر می‌تواند به شما نشان دهد. در واقع در حالت عادی پایین آمدن به اندازه بالا رفتن از ارتفاعات جذاب نیست، اما این روش جذابیت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر بخواهید کمی به بخش مبارزات اشاره کنیم، باید بگوییم که شما قابلیت استفاده از میز کار را دارید. در نتیجه می‌توانید سلاح‌ها و لباس‌های‌تان را ارتفا داده و پرک‌های جدید را آنلاک کنید. مادها و مهارت‌های مختلف از دیگر مواردی هستند که آنلاک کردن آن‌ها برای‌تان کاملا تاثیر گذار خواهد بود. شخصی‌سازی در بازی Horizon Forbidden West پیشرفته‌تر از نسخه قبل شده و قابلیت‌های تازه‌ای وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را آنلاک کنید.

درخت مهارت‌ها نیز تغییرات قابل توحهی را به خود دیده است. دنیس زوپفی (Dennis Zopfi)، طراح ارشد بخش مبارزات استودیو گوریلا گیمز، در این رابطه توضیح داده است:

در بازی Horizon Zero Dawn بازیکنان می‌توانستند با بالا بردن سطح خود، مهارت‌های مختلف را آنلاک کرده و آن‌ها را به کار ببرند. با این که اصول پایه‌ای در دنباله‌ی آن همچنان استوار است، اما به طور کامل درخت مهارت‌ها را مجددا طراحی کرده‌ایم و حالا مسیرها و مهارت‌های جدید را در آن خواهید دید. در درخت مهارت‌ها، برخی مهارت‌ها وجود دارند که با مواردی که از پیش وجود دارند، هم‌افزایی خواهند داشت. همچنین برخی موارد باید برای هم‌افزایی آنلاک شوند.

همچنین استودیو گوریلا گیمز در جای دیگر هم اشاره کرده که در جریان مبارزات، نبردهای نزدیک و تن به تن با به کار بردن سلاح‌های دور برد رابطه تنگاتنگی دارند. یکی از روش‌هایی که در بازی Horizon Forbidden West برای اولین بار به کار گرفته شده، Valor Surge نام دارد. این ویژگی در مجموع 12 قابلیت را در دسترس شما قرار می‌دهد که هر یک از آن‌ها سه سطح قدرت مختلف دارند. زوپفی در ادامه صحبت‌های پیشین‌اش افزود:

اگر بخواهیم در مورد نبردهای سواره صحبت کنیم، باید بگوییم که بازیکنان باید خود را با شرایط وفق دهند و باید در این باره تصمیم بگیرند که می‌خواهند ابتدا چه کسی را از بین ببرند. پیدا کردن رویکرد موثر در مبارزات اهمیت زیادی دارد. دشمنانی که انسان هستند، سلاح‌ها، قابلیت‌های هجومی و توانایی‌های مختلفی دارند که ربات‌ها فاقد آن‌ها هستند؛ برعکس همین موضوع نیز در این اثر صدق می‌کند. بنابراین آن‌ها در مبارزات مشترک نقاط ضعف هم را پوشش می‌دهند. پس حواس خود را در نبردها کاملا جمع کنید.

ربات‌های موجود در بازی Horizon Forbidden West

هرآنچه از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم

 

بازی Horizon Forbidden West نه تنها برخی از ربات‌های نسخه پیشین را مجددا بازخواهد گرداند، بلکه ربات‌های جدید را نیز معرفی خواهد کرد. Charger (رباتی گوسفند مانند با شاخ‌های بزرگ) یکی از ربات‌هایی است که در نسخه جدید حضور خواهد داشت و الوی بار دیگر می‌تواند او را رام کرده و بر پشت‌اش سوار شود. Snapmaw (ربات کروکودیل مانند) و Stormbird (رباتی به شکل شاهین) از دیگر مواردی هستند که بار دیگر در این اثر آن‌ها را خواهید دید. Tallneckها (ربات‌های زرافه‌ای شکل) و Thunderjawها (ربات‌هایی به شکل تیرانوسوروس رکس) هستند که در نسخه قبلی نقش قابل توجهی داشتند و در این اثر نیز بار دیگر حضور خواهند داشت.

Tremortusk یکی از ربات‌های جدید در بازی Horizon Forbidden West است که طراحی بسیار جذابی دارد. این ربات عظیم و ماموت مانند، یکی از تهدیدات اصلی بر سر راه الوی خواهد بود. روی پشت Tremortuskها بستری قرار داده شده است که جتگجوهای قبیله Tenakth می‌توانند روی آن‌ها قرار بگیرند. آن‌ها به لطف زاویه دید از بالا به پایینی که دارند، می‌توانند از فواصل دور شما را مورد هدف قرار دهند. Bristleback (ربات‌هایی به شکل گراز)، Burrower (ربات‌های سمور مانند)، Clawstrider (ربات‌هایی همانند دایناسورهایی به نام رپتور)، Shellsnapper (ربات‌های لاکپشتی شکل) و Sunwing (ربات‌هایی شبیه به تروداکتیلوس) از دیگر ربات‌هایی هستند که در نسخه قبلی وجود نداشتند و اولین بار در بازی Horizon Forbidden West با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد.

نسخه‌های ویژه بازی Horizon Forbidden West

هرآنچه از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم

اگر شما هم از کسانی هستید که دوست دارند نسخه‌هایی متفاوت‌تر از ورژن عادی را تهیه کنند، خبرهای خوبی برای‌تان داریم. این بازی در چهار نسخه مختلف عرضه خواهد شد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. با خرید نسخه Digital Deluxe می‌توانید به قابلیت‌هایی دسترسی پیدا کنید که به الوی در مسیر سفرش کمک خواهند کرد. در راس ویژگی‌های این نسخه وجود موسیقی متن‌های دیجیتالی، آرت‌بوک (Artbook) دیجیتالی و کمیک بوک دیجیتالی قرار دارد که این موارد می‌توانند حسابی برای بازیکنان جذاب باشند. نسخه Special Edition فاقد آن موارد دیجیتالی است و به جای آن یک جعبه استیل بوک (SteelBook) برای بازی و یک آرت‌بوک کوچک فیزیکی دارد.

کسانی که دوست دارند بیشتر هزینه کنند، باید به سراغ نسخه Collector’s Edition یا Regalla Edition بروند. نسخه Collector’s Edition هر آنچه دو نسخه قبل داشتند را دارد و در کنار آن‌ها می‌توانید از داشتن مجسمه‌ای از الوی و Tremortusk نیز لذت ببرید. اگر این ویژگی نیز برای‌تان کافی نیست، نسخه Regalla Edition شما را راضی خواهد کرد. این نسخه در کنار تمام محتوای پیشین، نسخه ماکت Focus الوی و استندش، استند Clawstrider و Sunwing، دو کارت‌آرت، یک نقشه و نسخه Regalla از Tremortusk و مبارزات Tenakth که او را تکمیل می‌کنند را به شما ارائه می‌دهد.

این بود هرآنچه باید درباره بازی Horizon Forbidden West می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره بازی نسخه جدید از فرنچایز هورایزن چیست؟ آیا به موفقیت آن خوش‌بین هستید؟ از نسخه اول چه تجربه‌ای داشتید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین فراموش نکنید که برای خرید اکانت‌های قانونی بازی‌های ویدیویی مختلف می‌توانید به فروشگاه گامالوپ سر بزنید.

بیشتر بخوانید : تفاوت نسخه های مختلف بازی Horizon Forbidden West