نسخه ریمستر شده سه گانه جی تی ای چند روز دیگر عرضه می‌شود. اما آیا شما شناخت خوبی درباره این نسخه‌ها دارید و می‌دانید چه تغییراتی نسبت به نسخه اصلی به وجود آمده است؟ ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه درباره ریمستر سه گانه GTA می‌دانیم، با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با گامالوپ همراه باشید.

هرچه به تاریخ انتشار Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition نزدیکتر می‌شویم، این سوال برای همه پر رنگ‌تر می‌شود که آیا این نسخه ارزش تجربه کردن دارد؟ این سه گانه شامل بازی‌های GTA 3 ،GTA: Vice City و GTA: San Andreas می‌شود. بازی جی تی ای 3 حدود 20 سال پیش عرضه شد و به همین دلیل احتمالا بسیاری از شما دل تنگ این اثر شده‌اید و دوست دارید بار دیگر آن را تجربه کنید. برخی از مخاطب‌های جدید هم هیچگاه شانس تجربه آن را نداشته‌اند و نسخه ریمستر شده می‌تواند فرصت خوبی برای آن‌ها باشد تا با جهان این اثر آشنا شوند.

شایعات مربوط به ساخت ریمستر سه گانه GTA از چندین ماه گذشته دست به دست شد و مدتی قبل نیز شرکت راک‌استار (Rockstar) رسما ساخت آن را تایید کرد. اگر می‌خواهید پیش از تصمیم برای تهیه این اثر کمی بیشتر با آن و تغییرات اعمال شده توسط سازندگان آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تاریخ انتشار ریمستر سه گانه GTA

هرآنچه باید درباره ریمستر سه گانه GTA بدانید

نسخه دیجیتالی مجموعه Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition قرار است در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان ماه) عرضه شود. پس تنها چند روز تا عرضه آن فاصله داریم. اگر می‌خواهید نسخه فیزیکی آن را برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 تهیه کنید، باید تا 6 دسامبر (15 آذر ماه) صبر کنید.

قابل ذکر است که ریمستر سه گانه جی تی ای برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. نسخه پی سی این مجموعه نیز از طریق Rockstar Games Launcher در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بد نیست اشاره کنیم که گفته می‌شود نسخه موبایل این آثار در نیمه ابتدایی سال 2022 منتشر خواهد شد.

قیمت این سه گانه به اندازه قیمت یک بازی کاملا جدید است. شما برای تهیه این اثر باید 59.99 دلار هزینه کنید. اگر کاربر ایکس باکس هستید، خبر خوب این است که می‌توانید بازی GTA: San Andreas Definitive Edition را به صورت جداگانه در روز عرضه روی سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) تجربه کنید. از طرفی طرفداران Liberty City می‌توانند از طریق سرویس PS Now در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر ماه) بازی GTA 3: Definitive Edition را روی پلی استیشن خود دریافت کنند. همچنین راک‌استار اعلام کرده که نسخه‌های کلاسیک این سه گانه به زودی از فروشگاه‌های دیجیتال حذف خواهد شد.

خبر انتشار ریمستر سه گانه جی تی ای برای نینتندو سوییچ بسیاری را متعجب و در عین حال خوشحال کرد. این اولین باری است که یکی از نسخه‌های اصلی GTA برای کنسولی از شرکت نینتندو منتشر خواهد شد. در نسخه نینتندو سوییچ بازیکنان از قابلیت کنترل با استفاده از صفحه لمسی برخوردار هستند. علاوه بر این، قابلیت هدف‌گیری Gyro نیز از دیگر ویژگی‌های این اثر محسوب می‌شود.

تغییرات ریمستر سه گانه GTA

هرآنچه باید درباره ریمستر سه گانه GTA بدانید

استودیو Grove Street Games یا همان War Drum Studios سابق، با موتور بازی‌سازی Unreal Engine هر سه بازی از Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition را ارتقا داده است. این استودیو وظیفه پورت برخی از نسخه‌های جی تی ای برای موبایل را نیز پیش‌تر برعهده داشته است.

تغییرات بصری

هرآنچه باید درباره ریمستر سه گانه GTA بدانید

رزولوشن نسخه ریمستر سه گانه GTA تا حد بسیار زیادی ارتقا پیدا کرده و سیستم نورپردازی آن نیز کاملا دست‌خوش تغییراتی شده است. سایه‌ها طبیعی‌تر شده‌اند، آب و هوا نیز تاثیرگذارتر شده و انعکاس‌ها نیز واقع‌گرایانه‌تر شده‌اند. مدل‌های کاراکتر‌ها و وسایل نقلیه هم به خوبی ارتقا پیدا کرده‌اند و حالا جذاب‌تر به نظر می‌رسند. بافت‌های (Texure) ساختمان‌ها، جاده‌ها، سلاح‌ها و نماهای داخلی نیز بهتر شده است. حالا با وجود این تغییرات، گشت و گذار در Liberty City ،Vice City و San Andreas لذت‌بخش‌تر خواهد بود. ارتقا Draw Distance نیز از دیگر پیشرفت‌های قابل توجه نسخه ریمستر شده است. در Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition شما می‌توانید فواصل دور را بهتر و واضح‌تر تماشا کنید که این ویژگی روی تجربه بازیکنان از این سه بازی تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. تغییرات گرافیکی به خوبی بهبود کیفیت را در پی داشته‌اند، اما بازی هنوز هم همان حس و حال نوستالژی را ارائه خواهد داد. به طور کلی این مجموعه قرار است هم بازیکنان جدید را جذب کند و هم افراد قدیمی را راضی نگه دارد. به طور کلی ریمستر سه گانه جی تی ای طبیعی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر شده است. تروفی‌ها (Trophy) و اچیومنت‌های (Achievement) بازی نیز بهبود یافته‌اند.

به روز شدن سیستم کنترل

هرآنچه باید درباره ریمستر سه گانه GTA بدانید

بهبود‌های ریمستر سه گانه GTA محدود به موارد بصری نمی‌شود. هدف‌گیری، نشانه‌گیری Lock-on و منوی انتخاب کانال رادیویی یا بخش انتخاب اسلحه نیز از دیگر قسمت‌های این بازی‌ها هستند که تغییراتی را به خود دیده‌اند. مینی مپ (Mini Map) نیز در این آثار بهتر از قبل شده است. در برخی از نسخه‌ها شما نمی‌توانستید مکانی را روی نقشه تعیین کنید تا بتوانید دقیقا به همان نقطه بروید. در واقع تعیین Waypoint امکان‌پذیر نبود. اما در Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition این امکان برای شما فراهم شده است. به طور کلی سیستم کنترل ریمستر سه گانه جی تی ای شباهت‌های زیادی به بازی GTA V خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب نسخه ریمستر شده، اضافه شدن قابلیتی است که به لطف آن می‌توانید ماموریت‌های شکست خورده را مجددا و بدون معطلی از سر بگیرید. اگر به یاد داشته باشید در نسخه‌های اصلی پس از شکست خوردن مجبور بودیم از ابتدا به سراغ مرحله برویم و مسیر را برای رسیدن به محل مورد نظر طی کنیم. این کار زمان زیادی را از بازیکنان می‌گرفت. خوشبختانه در نسخه ریمستر شده دیگر خبری از این کارها نخواهد بود.

سیستم مورد نیاز ریمستر سه گانه GTA

هرآنچه باید درباره ریمستر سه گانه GTA بدانید

سیستم مورد نیاز Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition مشخصات عجیب و غریبی را طلب نمی‌کند. تنها مشکل این است که باید 45 گیگابایت فضای خالی برای این سه بازی در دسترس داشته باشید. هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان هر یک از این سه نسخه را به صورت جداگانه دانلود کرد یا نه.

حداقل سیستم مورد نیاز ریمستر سه گانه جی تی ای

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی
  • پردازنده Intel Core i5-6600K یا AMD FX-6300
  • رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 760 2GB یا AMD Radeon R9 280 3GB
  • فضای مورد نیاز: 45 گیگابایت

سیستم پیشنهادی ریمستر سه گانه جی تی ای

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی
  • پردازنده Intel Core i7-2700K یا AMD Ryzen 5 2600
  • رم: 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 970 4GB یا AMD Radeon RX 570 4GB
  • فضای مورد نیاز: 45 گیگابایت

این بود هرآنچه باید درباره ریمستر سه گانه GTA می‌دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition چیست؟ به نظر شما ارزش صرف وقت و هزینه را دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.