بن شدن ps4 و تبدیل شدن آن به آجر برای همیشه، کاربران پلی اسیتشن از این موضوع ترس دارند . احتمالا شنیده‌اید که برخی کاربران می‌گویند دچار بن شدن کنسول PS4 شده‌اند. اما بن شدن و مسدود شدن کنسول PS4 یعنی چه؟ به چه دلایلی یک اکانت ممکن است بن شود؟ چگونه می‌توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم همه چیز درمورد بن شدن کنسول PS4 را به شما بگوییم. پس با گامالوپ همراه باشید.

بن شدن کنسول PS4

دلیل اصلی بن شدن کنسول PS4 چیزی نیست جز نقض قوانین سونی (Sony) توسط کاربران. ایجاد تغییرات در تنظیمات حساب کاربری، استفاده از اکانت‌های هکی یا ترکیبی و تجربه‌ی بازی‌های کپی، می‌تواند از جمله دلایل این اتفاق است باشد. باید بدانید که بن شدن کنسول PS4 دائمی خواهد بود، پس باید حسابی حواس‌تان را جمع کنید. در صورتی که حساب کاربری شما بن شود، دیگر قادر به تجربه بازی‌های آنلاین نخواهید بود و دیگر از PSN نمی‌توانید استفاده کنید. در واقع پس از این اتفاق صرفا می‌توانید بازی‌ها را به صورت آفلاین تجربه کنید.

از آن جایی که بن شدن کنسول PS4 دائمی خواهد بود، باید سعی کنید از حساب‌های معتبر استفاده کنید. اگر حساب‌تان بن شود و قصد فروش کنسول را داشته باشید، مشتری زیادی پیدا نخواهید کرد. اگر هم کسی بخواهد کنسول‌تان را خریداری کند، قطعا قیمت پایینی به شما پیشنهاد خواهد داد.

مسدود شدن کنسول PS4

مسدود شدن (Suspensions) در پلی استیشن 4 نیز مانند بن شدن به دلیل نقض قوانین سونی اتفاق می‌افتد. اما بن شدن با مسدود شدن متفاوت است. تفاوت آن‌ها در این است که مسدود شدن کنسول PS4 برخلاف بن شدن، دائمی نخواهد بود. در واقع پس از گذشت مدت زمانی که خود شرکت مشخص کرده است، شما از حالت مسدودی خارج می‌شوید و می‌توانید مجددا از PSN استفاده کنید. به عبارتی می‌توان گفت که سونی کاربر را مسدود می‌کند تا به او اخطاری درباره نقض قوانین داده باشد. اگر شما چند بار قوانین را نقض کنید و سونی شما را مسدود کند، در نهایت بن خواهید شد. قابل ذکر است که در هر دو حالت، نخواهید توانست از PSN استفاده کنید. در کل باز هم تاکید می‌کنیم که نباید اکانت‌های نامعتبر را تهیه کنید.

چگونه می‌فهمیم که بن یا مسدود شده‌ایم؟ | عکس بن شدن PS4

همه چیز درمورد بن شدن کنسول PS4

اگر بن یا مسدود شده باشید، نمی‌توانید به اینترنت متصل شوید و با خطا روبه‌رو خواهید شد. همچنین ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن به شما گفته می‌شود با کدام حالت مواجه هستید. همچننی در این ایمیل علت مسدود یا بن شدن کنسول PS4 ذکر می‌شود و به شما گفته می‌شود که کدام قوانین را نقض کرده‌اید. همان‌طور که گفتیم بن شدن دائمی است، اما اگر مسدود شده باشید، تاریخ اتمام این شرایط نیز ذکر خواهد شد. همچنین در پیغام ارسال شده ذکر می‌شود که ارتباط برقرار کردن و تماس با پشتیبانی بی‌تاثیر خواهد بود و شرایط تغییر نخواهد کرد. به دلیل ارسال چنین ایمیل‌هایی، سعی کنید که در زمان ساخت حساب کاربری PSN، از ایمیل واقعی خود استفاده کنید.

دلایل بن شدن PS4 | آیا اکانت هکی کنسول را بن می‌کند؟

استفاده از حساب‌های کاربری اشتراکی و هکی یکی از رایج‌ترین دلایل بن شدن کاربران ایرانی است. در واقع اگر بدون اتصال به اینترنت از این اکانت‌ها استفاده کنید مشکلی ایجاد نمی‌شود. اما به محض اتصال به اینترنت، سونی متوجه مشکلات حساب کاربری شما خواهد شد و اکانت‌تان بن می‌شود. در ادامه با ذکر یک مثال به شما یکی از دلایل بن شدن کنسول PS4 را می‌گوییم.

تصور کنید یکی از کاربران، یک بازی را به صورت قانونی خریده است. در این شرایط اگر شما بدون رعایت قوانین از حساب آن کاربر استفاده کنید یا اکانت او را هک کنید، کنسول خود را در معرض خطر قرار داده‌اید. در واقع اگر کاربری که حساب‌اش هک شده، متوجه اقدام شما شود، می‌تواند این موضوع را به سونی گزارش دهد. سونی نیز بلافاصله حساب کاربری شما را بن خواهد کرد.

با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه به سراغ این روش‌های پر خطر نروید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید اکانت قانونی با قیمت مناسب، از فروشگاه گامالوپ استفاده کنید.

نحوه رفع مشکل بن یا مسدود شدن کنسول PS4 | مدت زمان بن شدن PS4

همه چیز درمورد بن شدن کنسول PS4

همان‌طور که پیش‌تر گفتم، ایمیلی برای‌تان ارسال می‌شود که در آن گفته شده که بن شده‌اید یا مسدود. اگر مسدود شده باشید، صرفا باید منتظر بمانید که مدت زمان مشخص شده در پیغام طی شود و مجددا بتوانید از بخش آنلاین لذت ببرید. اما اگر حساب کاربری شما بن شده باشد، کاری از دست‌تان برنمی‌آيد و دیگر از اکانت خود به صورت آنلاین قادر به استفاده نخواهید بود.

نحوه تشخیص بن شدن PS4

اگر قصد دارید یک کنسول پلی استیشن 4 دسته دوم بخرید و نمی‌دانید از کجا باید بفهمید که بن شده یا نه، این بخش مخصوص شما است. برای تشخیص این موضوع کار سختی پیش رو ندارید. کافی است روی کنسول مورد نظر یک  حساب کاریری PSN بسازید. اگر در وارد شدن به این اکانت مشکلی نداشتید، یعنی آن کنسول بن نشده است. اگر قصد دارید کنسول دست دوم خریداری کنید حتما مقاله راهنمای خرید کنسول بازی دسته دوم را بخوانید

این بود همه چیز درمورد بن شدن کنسول PS4. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره قوانین سونی برای بن شدن و مسدود شدن کنسول PS4 چیست؟ آیا تاکنون به چنین مشکلی برخورده‌اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.