راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ؛ تمام آنچه که باید به آن توجه کنید!

لپ تاپ گیمینگ یکی از تجهیزات بسیار مهم برای گیمرهایی است که می‌خواهند همه جا و در هر زمانی به بازی‌های مجبوب‌شان دسترسی داشته باشند. برای خرید لپ تاپ گیمینگ فاکتورهای مهمی باید در نظر گرفته شود. در همین راستا در این مقاله می‌خواهیم چک لیست کاملی از راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را بررسی کنیم. تا راحت‌تر بتوانید لپ تاپ مورد نظر خود را با بهترین کیفیت، خریداری کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

1- کارت گرافیک؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 کارت گرافیک اختصاصی دارد!

کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین مواردی است که گیمرها در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ باید در نظر داشته باشند. تجربه شما از بازی‌ها تحت تأثیر کیفیت کارت گرافیک است. گرافیک لپ تاپ‌های گیمینگ به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • گرافیک‌های یکپارچه (Integrated)
  • گرافیک مجزا یا اختصاصی

گرافیک یکپارچه یا GPU با CPU لپ تاپ، فضا و حافظه‌ای مشترک دارد. یعنی CPU و GPU روی یک چیپ قرار داده شده‌اند. بر این اساس قدرت کارت گرافیک یکپارچه نسبت به کارت گرافیک مجزا، پایین است. اگر بازی‌های محبوب شما گرافیک بالایی ندارند؛ می‌توانید لپ تاپ‌هایی با فضای اشتراکی CPU و GPU را خریداری کنید.

کارت گرافیک اختصاصی بر خلاف کارت گرافیک‌های یکپارچه، به صورت مجزا نصب می‌شود. حافظه اختصاصی کارت گرافیک‌های مجزا با پردازنده اصلی یکی نیست. در واقع حافظه اختصاصی یا VRAM کارت گرافیک‌های مجزا هیچ منبعی را با CPU به اشتراک نمی‌گذارد. این دسته از لپ تاپ‌ها امکان تجربه بازی‌های مختلف با رزولولشن‌های بالا و سنگین را در اختیار گیمرها قرار می‌دهند.

اگر بازی در حالت‌های UHD یا QHD را می‌پسندید؛ به سراغ لپ تاپ‌هایی با کارت گرافیک 8 گیگا بایت VRAM بروید. در ادامه همراه با گامالوپ دیگر فاکتورهای اصلی راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را بررسی می‌کنیم.

2- قدرت پردازنده؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ 6 تا 8 هسته‌ای است!

قدرت پردازنده یکی دیگر از اصلی‌ترین فاکتورها در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ است. پردازنده، مغز لپ تاپ نامیده می‌شود. هر چه قدرت پردازنده بالاتر باشد، کیفیت سرعت لپ تاپ بیشتر است. شرکت‌های سازنده Intel و AMD به صورت مداوم نسل‌های جدیدی از پردازنده‌ها را تولید می‌کنند. نسل‌های جدیدتری مانند Core i7 11800H سرعت و قدرت بیشتری دارند. دو عامل اصلی نشانه دهنده قدرت پردازنده شامل دو مورد زیر است:

  • سرعت اجرای پردازنده (Clock Speed)
  • تعداد هسته‌ها

Clock Speed سرعت اجرای چند دستور را به صورت همزمان نشان می‌دهد. معیار سنجش سرعت اجرای پردازنده گیگا هرتز است. تعداد هسته‌ها در زمان اجرای بازی‌های سنگین اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. کار سنگین به رشته‌های مختلف سپرده شده و هر رشته نیز به صورت مجزا به هسته‌ها متصل است. هر چه بازی‌ها سنگین‌تر باشند، لپ تاپ برای داشتن سرعت پردازش بالاتر به تعداد هسته‌های بیشتری نیاز دارد. بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 باید حداقل 6 تا 8 هسته داشته باشد.

بهترین سیستم عامل برای لپ تاپ گیمینگ

3- سیستم عامل؛ ویندوز مناسب‌ترین سیستم عامل برای گیم!

سیستم عامل زمینه انجام تمام کارها بر روی لپ تاپ است. سه سیستم عامل شناخته شده برای لپ تاپ گیمینگ شامل موارد زیر است:

  • ویندوز
  • لینوکس
  • و مک

سیستم عامل ویندوز بسیار شناخته شده است. ویندوز تمامی بازهای عرضه شده برای PC را پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی مناسبی دارد که مسیر تغییرات را برای شما فراهم می‌کند. اگر لپ تاپ را صرفاً برای بازی می‌خرید به سراع سیستم عامل ویندوز بروید.

لینوکس بر خلاف ویندوز یک سیتم عامل واحد نیست بلکه هسته اصلی بسیاری از سیستم عامل‌ها را تشکیل می‌دهد. بر این اساس سهم اندکی از بازار گیم را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل مک مخصوص لپ تاپ‌های کمپانی بزرگ اپل (Apple) است. محصولات اپل بسیار باکیفیت بوده و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. اما بازی‌های کمی با سیستم عامل مک سازگاری دارند.

لازم به ذکر است که با خرید اکانت قانونی ps5 به راحتی می‌توانید به بازی‌های مشترک پلی استیشن و ویندوز دسترسی داشته باشید. اما کمتر بازی برای مک و پلی استیشن به بازار معرفی شده است. در مجموع می‌توان گفت که بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 برای بازی‌های ویدیوئی، دارای سیستم عامل ویندوز است.

4- فضای ذخیره؛ هارد SSD سرعت بالاتری دارد!

فضای ذخیره برای لپ تاپ گیمینگ بسیار اهمیت دارد. فضای ذخیره لپ تاپ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • HDD
  • SSD
  • SSHD

هارد HDD دارای حجم حافظه بسیار، قیمت کمتر، سرعت پایین‌تر و عمر کوتاه‌تری است. در عوض هارد SSD دارای سرعت بالاتر، قیمت بیشتر و دوام و ماندگاری بیشتری است. نقطه عطف هارد SSD نسبت به HDD بالا بودن سرعت آن است. SSHD ترکیبی از هارد SSD و HDD است. یعنی در کنار حافظه بسیار، سرعت بالایی نیز دارد. برای لپ تاپ‌های گیمینگ هارد SSD در کنار گرافیک و رم بالا، تجربه کاربری نابی را ایجاد می‌کند.

اگر علاوه بر بازی‌های PC، به بازی بر روی پلی استیشن علاقه دارید؛ با خرید اشتراک‌های جدید کمپانی سونی می‌توانید از مزایای بسیاری بهره‌مند شوید. برای دریافت راهنمایی و خرید پلاس اکسترا می‌توانید با کارشناسان مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

5- RAM یا حافظه کوتاه مدت؛ رم همان فضای ذخیره نیست!

رم (RAM) یا حافظه کوتاه مدت همراه با پردازنده، وظیفه اجرای چندین برنامه به صورت همزمان در سیستم را دارد. رم با فضای ذخیره متفاوت است. همه برنامه‌ها برای باز و اجرا شدن نیاز به رم دارند. برای اجرای بازی‌های قدیمی و سبک‌تر، لپ تاپ با 4 گیگ رم کافی است.

اما اگر قصد دارید بازی‌های جذای و محبوب 2021 و 2022 را تجربه کنید باید لپ تاپی با رم بالاتر خریداری کنید. حتی لپ تاپ با رم 8 گیگا بایت نیز ممکن است شما را در اجرای برخی از بازی‌ها اذیت کند. اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای بازی‌های محبوب و جدید را تجربه کنید بهتر است به فکر لپ تاپ گیمینگ 16 تا 32 گیگا بایت رم باشید.

6- اندازه و وزن؛ لپ تاپ 16 اینچی مورد پسند گیمرها است!

وزن و اندازه یکی دیگر از فاکتورهای چک لیست راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ است. در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ احتمال جابه جای لپ تاپ را در نظر داشته باشید. اگر لپ تاپ را بسیار جابه جا م‌ کنید حتما به وزن آن بسیار توجه کنید. اما اگر لپ تاپ در جایی ثابت است پس می‌توانید به فکر خرید لپ تاپ‌های گیمنیگ با ابعاد بزرگ 18-17 اینچ باشید. البته اغلب گیمرها لپ تاپ هایی با ابعاد 16-15 اینچ را می پسندند.

اندازه لپ تاپ بیش از هر چیزی به تجربه کاربری شما بستگی دارد. اگر کوچک بودن مانیتور شما را اذیت نم‌ کند؛ لپ تاپ‌های سبک 11 اینچی را انتخاب کنید. با داشتن لپ تاپ گیمینگ سبک، می‌توانید در هر مکانی از بازی لذت ببرید. البته برای دسترسی به بازی‌های ویدیوئی روی PC باید اکانت استیم را داشته باشید. برای دریافت آموزش نحوه ساخت اکانت استیم می‌توانید مقاله لینک شده آموزش ساخت اکانت استیم را مطالعه کنید.

7- رزولوشن؛ لپ تاپ گیمینگ با رزولوشن K4 گزینه مناسب‌تری برای گیم است!

رزولوشن یا وضوح تصویر یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ است. وضوح تصویر به صورت مستقیم بر کیفیت بصری تصاویر تأثیر دارد. بازی‌های ویدیوئی اغلب روی رزولوشن‌های 1080 یا Full HD/1080p، 1440 یا 2K/1440p، 2160 یا 4K UHD اجرا می‌شوند. بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ 2022 برای اجرای بازی‌ها باید حداقل رزولوشن Full HD را دارا باشند. اما اگر بودجه کافی برای خرید لپ تاپ گیمینگ دارید و می‌خواهید تجربه باکیفیت تری داشته باشید؛ به سراغ لپ تاپ‌هایی با رزولوشن K4 بروید.

لازم به ذکر است که برای دسترسی به بازی‌ها علاوه بر تجهیزات گیم، به اکانت یا حساب کاربری نیز نیاز دارید. به عنوان مثال برای دریافت بازی‌های پلی استیشن 4 باید اکانت PS4 را داشته باشید. اگر تاکنون برای خرید اکانت قانونی پلی استیشن 4 اقدام نکرده‌اید حتما مقاله لینک شده آموزش خرید اکانت قانونی  ps4را مطالعه کنید.

8- نرخ به روز رسانی؛ زمان پاسخگویی بر تجربه بازی‌ها بسیار اثرگذار است!

نرخ به روز رسانی در واقع تعداد دفعات به روز شدن مانیتور با تصاویر جدید در هر ثانیه است. به زبانی ساده‌تر نرخ به روز رسانی زمان پاسخگویی را نشان می‌دهد و با هرتز (Hz) نشان داده می‌شود. نرخ به روز رسانی بر روی تجربه شما از بازی‌های به صورت مستقیم تأثیر گذار است.

یک لپ تاپ معمولی برای گیم باید حداقل دارای نرخ به روز رسانی 144 هرتز  باشد. اما اگر یک لپ تاپ حرفه‌ای‌تر می‌خواهید و کارت گرافیک عالی دارید؛ لپ تاپ‌هایی با نرخ به روز رسانی 320 هرتزی را بخرید.

9- سیستم خنک‌کنندگی یا فن؛ لپ تاپ گیمینگ باید بتواند ساعت‌ها کار کند!

ممکن است شما ساعت‌ها مشغول یک بازی سنگین باشید. پس لپ تاپ باید دارای سیستم خنک‌کنندگی عالی باشد. لپ تاپ‌های گیمینگ اغلب دو فن دارند تا به خنک‌کنندگی آن کمک کنند. هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ علاوه بر تعداد فن‌ها به تعداد پره‌های فن نیز دقت کنید.

10- کیفیت ساخت؛ مشخصات فنی عالی در کیفیت ساخت باارزش است!

کیفیت ساخت لپ تاپ یکی دیگر از مواردی است که باید به آن در چک لیست راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ توجه کنید. در کنار مشخصات فنی و نرم افزاری، کیفیت ساخت لپ تاپ یک فاکتور مهم است. لپ تاپ گیمینگ باید دوام و ماندگاری داشته باشد. چرا که در بسیاری از موراد و برای بسیاری از افراد امکان هزینه‌های دوباره یا چندباره برای خرید لپ تاپ وجود ندارد.

بهتر است فقط در جستجوی راهنمای خرید دسته بازی، راهنمای خرید مانیتور، راهنمای خرید هدفون یا راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان نباشید. چرا که قیمت تنها یکی از ملاک‌های خرید تجهیزات گیم است. بهتر است به این موضوع فکر کنید که هر کدام از لوازم گیم باید توان ساعت‌ها کار کردن را داشته باشند. براین اساس است که باید در کنار مشخصات فنی به کیفیت ساخت و دوام محصول نیز توجه و ودقت کافی داشته باشید.

11- بهترین لپ تاپ گیمینگ دنیا؛ متناسب با نیاز و انتظارات خود خرید کنید!

انتخاب و معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ دنیا کاری راحت اما سخت است. برندهای مختلف و معتبری در بازار لپ تاپ وجود دارند. از برندهای معتبر لپ تاپ می‌توان به:

  • بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس
  • بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو
  • لپ تاپ مک
  • لپ تاپ گیمینگ ریزر
  • لپ تاپ گیمینگ دل
  • لپ تاپ ام اس آی
  • و غیره اشاره کرد

هر کدام از برندها مدل‌های متفاوتی دارند. هر مدل نیز مشخصات فنی خاص خود را دارد. بهترین لپ تاپ گیمینگ دنیا، لپ تاپی است که بتواند با شرایط شما همسان و انتظارات‌تان را برآورده کند. در همین راستا است که پیشنهاد می‌کنیم در کنار مطالعه مشخصات فنی و راهنمای خرید لپ تاپ گیمنیگ، برای انتخاب نهایی لپ تاپ با متخصصین این حوزه حتما مشورت کنید.

متخصصین با اطلاع کامل از برند و مدل‌های متفاوت می‌تواند لپ تاپ گیمینگ متناسب با نیاز و بودجه‌ای که دارید را به شما معرفی کنند. برای دریافت راهنمایی لازم برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های 06152370253 و 09302227675 با متخصصین مجموعه بزرگ گامالوپ تماس بگیرید.

12- قیمت لپ تاپ گیمینگ؛ کیفیت ارزان نیست!

قیمت لپ تاپ گیمینگ بر اساس طراحی، کیفیت مواد، جنس بدنه، برند، مدل، مشخصات فنی و غیره متفاوت است. از سوی دیگر ممکن است یک لپ تاپ با مشخصات یکسان در فروشگا‌های مختلف، قیمتی متفاوت داشته باشند. بر این اساس پیشنهاد می‌کنیم قیمت لپ تاپ گیمینگ را از فروشگاه‌های اصلی و معتبر دریافت کنید.

فروشگاه اصلی در اغلب موارد به دلیل عمده بودن محصولات، قیمت به‌صرفه‌تر و بهتری را به بازار عرضه می‌کند. از سوی دیگر با توجه به بودجه و نیازتان مناسب‌ترین قیمت و لپ تاپ را به شما معرفی می‌کند. برای استعلام قیمت بهترین لپ تاپ گیمینگ، می‌توانید با مجموعه بزرگ گامالوپ ارتباط بگیرید.

13- اعتبار فروشگاه؛ خدمات پس از فروش مهم است!

یک فاکتور بسیار مهم در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ، اعتبار فروشگاه است. برخی از گیمرها یا خریداران هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ ممکن است اعتبار فروشگاه را مدنظر قرار ندهند. این در حالی است که معتبر بودن شرکت به اندازه اعتبار برند مهم است. چرا که فروشگاه معتبر از محصول خود پشتیبانی کرده و در صورت پیش آمدن مسائل فنی، همراه خریدار است.

از سوی دیگر فروشگاه معتبر هرگز اعتبار خود را با عرضه محصولات بی‌کیفیت، طرح و فیک از بین نمی‌برد. بلکه به دنبال رضایت مشتری و افزایش تعداد مشتریان وفادار است. بر این اساس با شناخت فروشگاه‌های اصلی و معتبر برای خرید لپ تاپ گیمینگ اقدام کنید.

گامالوپ بزرگترین عرضه کننده بهترین برند لپ تاپ گیمینگ؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

در این مقاله چک لیستی از راهنمای خرید لپ تاپ گینیمگ را بررسی و نکات مهم و ضروری خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 را بیان کردیم. با خرید لپ تاپ گیمینگ باکیفیت ساعت‌ها می‌توانید بدون احساس خستگی در هر جا و مکانی از بازی‌های محبوب دنیا لذت ببرید.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید لپ تاپ گیمینگ با کیفیت، خرید از فروشگاه معتبر است. متخصصین فروشگاه گامالوپ نیاز شما را سنجیده و بهترین لپ تاپ گیمینگ دنیا را به شما معرفی می‌کنند. مجموعه گامالوپ از سال 1394 تاکنون در حوزه فروش اکانت قانونی، گیفت کارت پلی استیشن، کنسول‌های پلی استیشن، لپ تاپ گیمینگ، دسته بازی، مانیتور گیم، هدفون گیمینگ و دیگر محصولات گیم پلی فعالیت می‌کند.

قبل از خرید با کارشناسان گامالوپ ارتباط بگیرید و راهنمای لازم را دریافت کنید. سپس برای خرید لپ تاپ گیمینگ اقدام کنید. همراه با گامالوپ بهترین‌ها را با مناسب‌ترین قیمت داشته باشید!