لذت و هیجان بازی‌های رایانه‌ای به قدری است که گیمرها گذر زمان را متوجه نمی‌شوند. اما نشستن طولانی مدت در فضای نامناسب ممکن است به ستون فقرات ما آسیب‌های جدی وارد کند. از سوی دیگر درد کمر، گردن و سر، تمرکز بازیکنان را کم و لذت بازی را از بین می‌برد.

به همین دلیل است که تهیه کردن صندلی گیمینگ برای گیمرها بسیار اهمیت دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم چک لیست کاملی از راهنمای خرید صندلی گیمینگ را بررسی کنیم تا در زمان خرید به‌راحتی بتوانید صندلی مناسب خود را انتخاب کنید. پس تا انتها با گامالوپ همراه باشید.

بهترین صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ چیست و چه تفاوتی به صندلی های دیگر دارد؟

صندلی گیمینگ صندلی است که در ظاهر تا حدی شبیه به صندلی‌های کامپیوتری است. اما طراحی ارگونومیک صندلی گیمینگ به گونه‌ای است که گیمر می‌تواند مدت طولانی بدون احساس خستگی یا آسیب به بدن و ستون فقرات روی آن بنشیند.

وجه تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی‌های عادی این است که نشیمنگاه، دسته و پشتی صندلی گیمینگ قابلیت تنظیم داشته و امکان حرکت و تاب خوردن را برای گیمر ایجاد می‌کند. علاوه بر گیمرها معمولاً افرادی که مدت زمان طولانی پشت سیستم می‌نشینند نیز از صندلی‌های گیمینگ استفاده می‌کنند.

بهترین صندلی گیمینگ باید متناسب با نیاز ما باشد

ویژگی‌های صندلی گیمینگ؛ مهندسان متناسب با نیاز بدن ما صندلی را طراحی کرده‌اند!

از جمله مهم‌ترین مزایای صندلی گیمینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ارگونومیک و خاص
  • قابلیت تنظیم متناسب با بدن
  • امکان تنظیم در زاویه مد نظر
  • حمایت از کمر، گردن و ستون فقرات
  • کاهش فشار روی گردن و کمر

صندلی گیمینگ با برندهای معتبر طوری طراحی شده‌اند که گیمرها بتوانند حس بهتری هنگام نشستن داشته باشند و از تمام توانایی و مهارت‌های خود استفاده کنند.

انواع صندلی گیمینگ؛ کدام نوع برای شما مناسب است!

چهار دسته بندی اصلی برای صندلی های گیمینگ وجود دارد:

  • صندلی گیمینگ کامپیوتری: صندلی کامپیوتری مناسب پشت میز تحریر و رایانه‌ها طراحی شده‌اند. صندلی کامپیوتری اغلب دارای پشتی و دسته بلند است تا از گردن و ستون فقرات به خوبی حمایت کنند. همچنین دسته بلند صندلی کامپیوتری مچ شما را در مقابل کار مداوم با موس حمایت می‌کند. صندلی گیمینگ کامپیوتری قابل چرخش است و پایه‌ای 5 ستاره‌ای دارد.
  • صندلی گیمینگ مسابقه‌ای: پیشرفته‌ترین و گران‌ترین نوع صندلی‌های گیمینگ، صندلی مسابقه‌ای است. صندلی‌های مسابقه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گیمرها بتوانند تمام لوازم بازی مانند پدال‌ها، چرخ دنده‌ها، فرمان و غیره را در اتاقک بازی قرار دهند. در برخی از کشورها از صندلی گیمینگ مسابقه‌ای برای آموزش مهارت رانندگی نیز استفاده می‌کنند. اگر بودجه کافی برای خرید صندلی گیمینگ دارید انتخاب صندلی مسابقه‌ای می‌تواند یک گزینه باکیفیت، راحت و عالی باشد. اما اگر بودجه مد نظر شما کمتر است می‌توانید به انواع دیگر صندلی‌های گیمینک فکر کنید. در واقع هر کدام از صندلی‌ها مشخصات و مزایای خاص خود را دارند.
  • صندلی گیمینگ کنسولی: صندلی‌های کنسولی، راحت‌ترین نوع صندلی برای گیمرهایی است که می‌خواهند از بازی‌های کنسولی لذت ببرند. امکان حرکت و انعطاف صندلی به عقب و جلو باعث شده که بازیکنان همراه با بازی بتوانند بدن خود را حرکت دهند و از بازی خود نهایت لذت را ببرند. صندلی‌های کنسولی مختص بازی‌های کنسولی ساخته شده‌اند. به صندلی‌های گیمینگ کنسولی، راکر نیز گفته می‌شود. صندلی کنسولی پایه نداشته، به شکل L لاتین است و امکان اتصال پورت USB و اسپیکرها را دارد.
  • صندلی گیمینگ بین بگ یا کیسه لوبیایی: صندلی کیسه لوبیایی ارزان‌ترین نوع صندلی گیمینگ است. صندلی‌های بین بگ بسیار نرم و راحت بوده و بازیکنان به راحتی می‌توانند با هر ژست و حالتی روی صندلی بنشینند.

در میان انواع مختلف صندلی‌های گیمینگ، گیمرهای حرفه‌ای اغلب بهترین صندلی گیمینگ مسابقه‌ای را خریداری می‌کنند. اگر در انتخاب نوع صندلی گیمینگ نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات فنی بیشتر دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه گامالوپ مشورت کنید.

8 نکته مهم که هنگام خرید صندلی گیمینگ باید مورد توجه باشد

هنگام انتخاب صندلی گیمینگ مناسب با نیازتان لازم است برخی نکات فنی و ریز را مورد توجه بیشتر قرار دهید. در ادامه 8 مورد از مهمترین نکات ضروری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- مواد و کیفیت ساخت صندلی، برتری برند نشان دهنده کیفیت است!

برند و شرکت سازنده صندلی گیمینگ از نکات مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد. چرا که برندهای معتبر از باکیفیت‌ترین مواد اولیه برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند.

2- بدنه صندلی، ستون اصلی صندلی را جنس بدنه مشخص می‌کند!

بدنه صندلی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید مورد توجه شما باشد. اسکلت صندلی‌های گیمینگ معمولاً از فلز، آلومنیوم یا چوب است. ارزان‌ترین صندلی‌ها با بدنه چوبی قابلیت تحمل وزن تا 100 کیلوگرم را دارند. بادوام‌ترین بدنه برای صندلی گیمینگ از جنس فولاد ضدزنگ است.

3- پایه و چرخ‌ها، پایه 5 ستاره‌ای بهترین است!

پایه و چرخ ‌ای صندلی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. بهترین پایه‌ها 5 ستاره‌ای و از جنس پلی پروپیلین است. پایه باید بتواند وزن را تقسیم و تعادل صندلی را حفظ کند. چرخ‌های صندلی نیز باید به راحتی بچرخند و آسیبی به کف وارد نکنند. چرخ‌های صندلی گیمینگ باید انعطاف‌پذیر و روان باشند.

4- تکیه‌گاه، ارتفاع تکیه‌گاه یکی از مهم‌ترین نکات است!

پشتی یا تکیه‌گاه صندلی گیمینگ باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که به صورت کامل کمر و گردن شما را حمایت کند. ستوان فقرات و قوس کمر باید به خوبی در تکیه‌گاه صندلی قرار گیرند و وزن اضافه‌ای به گردن و کمر تحمیل نکنند. تکیه‌گاه صندلی باید توانایی حرکت یکنواخت و ایمن را با حفظ تعادل در زاویه مناسب داشته باشد. زاویه ایده‌آل برای قرار گرفتن در مقابل سیستم اغلب 100 تا 110 است. اما برخی از صندلی‌ها تا زاویه 135 درجه نیز امکان حرکت دارند.

بهترین صندلی گیمینگ دسته صندلی قابلیت تنظیم دارد

5- دسته صندلی، دسته صندلی قابلیت تنظیم دارد!

دسته صندلی گیمینگ باید به صورتی باشد که آرنج، مچ، بازوها را به خوبی حمایت کند تا فشار روی شانه‌ها نباشد. بهترین صندلی گیمینگ دارای دسته چهار جهته است. دسته‌های چهار جهته طوری طراحی شده‌اند که وضعیت ارگونومی صندلی را بهبود داده و فضایی برای استراحت دست‌ها ایجاد می‌کند.

6- ابعاد صندلی گیمینگ، سایز صندلی باید متناسب با قد و وزن شما باشد!

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید صندلی گیمینگ، ابعاد یا سایز صندلی است. هنگام خرید صندلی گیمینگ به چند نکته مهم توجه کنید:

  • بلندی پشتی صندلی باید به اندازه قد شما باشد. یعنی کمر، ستون فقرات و گردن شما باید در جای خود قرار گیرد.
  • پهنای صندلی باید به اندازه‌ای باشد که شما به راحتی بتوانید روی صندلی بنشینید و حرکت کنید.
  • نشیمنگاه صندلی باید به اندازه بدن شما باشد و به راحتی بتوانید بر روی آن بنشینید و بلند شوید.
  • هنگام نشستن روی صندلی باید کف پای شما به زمین برسد. پاها باید به حالتی راحت روی زمین باشند تا شما خسته نشوید. عدم تنظیم ارتفاع صندلی در بلند می‌تواند باعث کمر درد شود.
  • صندلی گیمینگ باید متناسب با وزن و قد شما باشد.
  • بلندی تکیه‌گاه صندلی‌های گیمینگ استاندارد اغلب بین 76 تا 84 است. بر همین اساس هنگام خرید صندلی گیمینگ باید توجه کنید که بدن شما هنگام نشتسن روی صندلی کاملاً راحت و متناسب باشد.

انتخاب ابعاد یا سایز درست و متناسب بسیار مهم است. اگر در زمینه انتخاب ابعاد مناسب صندلی گیمینگ نیاز به راهنمایی یا مشاوره دارید حتما قبل از خرید با کارشناسان گامالوپ مشورت کنید.

7- نشیمنگاه، شکل و فرم نشیمنگاه نباید تغییر کند!

نشیمنگاه صندلی گیمینگ باید راحت، مرغوب و باکیفیت باشد. نامناسب بودن نشیمنگاه می‌تواند در طولانی مدت باعث ناراحتی در ناحیه کمر و دنبالچه شود. صندلی گیمینگ مرغوب در طولانی مدت شکل و فرم خود را از دست نداده و بیشترین راحتی را برای شما فراهم می‌کند. جنس روکش نشیمگاه بسیار مهم است. بهتر است هنگام خرید صندلی گیمینگ علاوه بر راحتی به جنس روکش توجه کنید.

8- روکش صندلی، جنس روکش صندلی گیمینگ نباید باعث تعرق یا حساسیت شود!

هنگام نشستن طولانی مدت بر روی صندلی نباید احساس کنید که بدن یا لباستان خیس شده است. یک بخش اصلی از کیفیت صندلی گیمنیگ به جنس روکش آن بستگی دارد. بهترین روکش برای صندلی گیمینگ چرم اصل است. صندلی گیمینگ با روکش چرم اصل، از گران‌ترین صندلی‌ها است. علاوه بر چرم اصل می‌توان از چرم مصنوعی یا انواع پارچه‌های متفاوت نیز برای صندلی گیمینگ استفاده کرد. چرم مصنوعی اغلب قیمت کمتری نسبت به چرم اصل دارد.

قیمت بهترین صندلی گیمینگ؛ کیفیت خریدنی است!

صندلی گیمینگ در برند، مدل، رنگ و طرح‌های متنوع در بازار موجود است. اینکه شما به دنبال بهترین صندلی گیمینگ ریزر باشید یا بهترین صندلی گیمینگ ایرانی به سلیقه، میزان شناخت و بودجه شما بستگی دارد. هر کدام از برند و مدل‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای استعلام دقیق قیمت بهترین صندلی گیمینگ با کارشناسان گامالوپ از طریق شماره تماس‌های 06152370253 و 09302227675 ارتباط بگیرید.

لازم ذکر است که قیمت تنها یکی از ملاک‌های مهم خرید صندلی گیمینگ است. هنگام خرید صندلی گیمینگ اولین چیزی که باید مد نظر داشته باشید کیفیت و اعتبار شرکت یا فروشگاهی است که از آن خرید می‌کنید. فروشگاه معتبر، برندهای معتبر صندلی گیمینگ در دنیا را به بهترین قیمت به شما معرفی می‌کند. چرا که اعتبار نیازمند اعتماد دو طرفه بین مشتری و فروشنده است. بنابراین هنگام خرید باید علاوه بر قیمت به کیفیت، ضمانت، تناسب با نیاز، اصالت برند و اعتبار فروشگاه نیز توجه کنید.

خرید بهترین صندلی گیمینگ از گامالوپ

بهترین صندلی گیمینگ ارزان را از کجا بخریم؟ از کارشناسان گامالوپ مشاوره بگیرید!

در این مقاله چک لیست کاملی از راهنمای خرید صندلی گیمینگ را بررسی کردیم. صندلی گیمنگ در انواع متفاوتی مانند صندلی گیمینگ مسابقه‌ای، کنسولی، کامپیوتری و بین بگ تولید می‌شود. از جمله نکات مهمی که باید هنگام خرید صندلی گیمینگ مد نظر داشته باشید می‌توان به برند، کیفیت مواد اولیه، نشیمنگاه، ابعاد صندلی، پایه و چرخ‌ها، تکیه‌گاه، دسته صندلی و غیره اشاره کرد.

یکی از راه‌های قابل اطمینان برای خرید صندلی گیمینگ مناسب و باکیفیت، خرید از فروشگاه معتبر است. کارشناسان فروشگاه معتبر شما را برای یک خرید مناسب راهنمایی و صندلی گیمینگ مرغوب را با بهترین قیمت به شما معرفی می‌کنند.

گامالوپ همراه با تیمی تخصصی خود یکی از مجموعه‌های معتبر فروش صندلی گیمینگ در ایران است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید حتما با کارشناسیان گامالوپ ارتباط بگیرید تا شما را برای یک خرید متناسب، به‌صرفه و باکیفیت راهنمایی کنند. همراه با گامالوپ سال‌ها از خرید صندلی گیمینگ خود لذت ببرید.