آموزش ساخت اکانت استیم

آموزش ساخت اکانت استیم به ساده‌ترین روش!

فروشگاه استیم اولین و بزرگترین فروشگاه بازی‌های ویدیوئی برای کامپیوترهای شخصی یا همان PC است. سرزمین بازی‌های استیم بسیار شگفت‌انگیز است. گیمرها می‌توانند بازی‌های مورد علاقه خود را در ژانر و سبک‌های متفاوت از استیم خریداری و دانلود کنند.

برای ورود به دنیای هیجان انگیز استیم نیاز به اکانت دارید. در همین راستا قصد داریم در این مقاله آموزش ساخت اکانت استیم را به ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین روش برای شما توضیح دهیم. همچنین مسائل و مشکلات ساخت اکانت را بررسی و راه‌حل آن را به شما ارائه می‌دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اکانت استیم چیست؟ پلتفرم استیم بیش از 120 میلیون کاربرد فعال دارد!

پلتفرم PC یا سیستم‌های خانگی دارای چند شبکه برای خرید بازی‌های ویدیوئی است. یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شبکه‌ها برای خرید بازی‌های رایانه‌ای، فروشگاه استیم است. برنامه استیم برای خرید و دانلود بازی‌های دیجیتالی از سال 2003 توسط شرکت بزرگ ولو (VALVE) راه‌اندازی شد.

طبق آخرین آمار مربوط به سال 2020، بیش از 120 میلیون کاربرد فعال در برنامه استیم فعالیت می‌کنند. نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که امروزه استیم یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های خرید و لانچ بازی‌های رایانه‌ای است. کاربران برای خرید یا دانلود بازی‌های رایگان استیم باید حساب کاربردی داشته باشند. حساب کاربری استیم را اکانت استیم نامیده می‌شود. در ادامه همراه با گامالوپ قدم به قدم مراحل آموزش ساخت اکانت استیم را بررسی می‌کنیم.

سایت ساخت اکانت استیم؛ از طریق سایت استیم فقط برنامه را دانلود کنید!

اولین قدم آموزش ساخت اکانت استیم این است که بدانید از چه طریقی برای ساخت اکانت اقدام کنید. ابتدا لازم است بدانید که اکانت استیم را نباید از طریق مروگر بسازید. بلکه حتما استیم را از طریق کلاینت یا همان برنامه استیم روی ویندوز یا مک حساب کاربری بسازید. تا در ادامه یا انتهای مسیر دچار مشکل و خطا نشوید.  اما در مرحله ابتدایی از طریق سایت استیم، برنامه استیم را دانلود کنید.

با ساخت اکانت به روش صحیح می‌‎توانید از پلتفرم مربوط به همان اکانت، به سرزمین بازی‌های جذاب و مطرح دنیا دسترسی داشته باشید. حتما می‌دانید که برای پلتفرم پلی استینش نیز باید اکانت قانونی داشته باشید. پس ساخت اکانت فقط مربوط به استیم نیست.

در واقع ساخت اکانت راه ورودی به پلتفرم است. با داشتن اکانت قانونی پلی استیشن و خرید اشتراک پلاس اکسترا می‌توانید از مزایای ویژه شرکت سونی استفاده کنید. اگر علاوه بر بازی‌های کامپیوتری به بازی‌های PS نیز علاقه دارید؛ حتما خرید و ساخت اکانت قانونی پی اس را در برنامه خود قرار دهید.

مراحل ساخت اکانت استیم برای کامپیوتر

پس از جستجوی سایت استیم مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1. اگر از قبل حساب کاربری دارید، مشخصات خودتان را وارد کنید و سپس گزینه لاگین (Login) را انتخاب کنید. اما اگر حساب کاربری ندارید گزینه ساخت اکانت جدید (Create New Account) را کلیک کنید
  2. در پنجره باز شده (Your current email address) آدرس ایمیل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که ایمیلی را وارد کنید که حتما رمز عبور آن را به یاد دارید
  3. آدرس ایمیل خود را دوباره در کادر وارد کنید. (Re- enter email address)
  4. در کادر بعدی کشور خود را انتخاب کنید
  5. ربات نیستم را تأیید کنید
  6. سپس به بخش توافق نامه سایت استیم وارد شده و توافق نامه را مطالعه کنید
  7. پس از مطالعه گزینه I agree and am 13 years of age or older را تیک بزنید
  8. سپس گزینه Continue را کلیک کنید
  9. پس از این مراحل پیام ارسال ایمیل نمایش داده می شود.

به آدرس ایمیل مراحل قبل وارد شوید. پیامی از سایت استیم برای شما ارسال شده است. پیام را باز کنید و گزینه Create My Account را کلیلک کنید. حال به صفحه ای دیگر وارد می شوید که از شما می خواهد مراحل زیر را انجام دهید:

  • نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید
  • کلمه عبور را وارد کنید
  • کلمه عبور را تکرار کنید
  • روزی گزینه Complete Sign Up کلیلک کنید

با طی این مراحل به سادگی اکانت حساب کاربری استیم خود را می سازید. توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش نکنید. چرا که برای ورود به اکانت به رمز عبور و نام کاربری خود نیاز دارید.

لازم به ذکر است که برای ساخت اکانت قانونی پی اس مراحل متفاوتی را باید طی کنید. برای خرید اکانت قانونی ps4 و دریافت راهنمای بیشتر می توانید از طریق وبسایت gamaloop.com با کارشناسان مجموعه گامالوپ ارتباط بگیرید.

تغییر ریجن برای ساخت اکانت استیم

بهترین کشور برای ساخت اکانت استیم؛ چرا انتخاب کشور مهم است؟

با وجود آمار بالای تعداد گیمرهای ایرانی طرفدار بازی‌های استیم به دلیل تحریم‌های موجود، ریجنی تحت عنوان ایران در برنامه استیم وجود ندارد. و بازیکنان ایرانی مجبور به انتخاب کشورهای دیگری می‌شوند. حال انتخاب کشور چرا مهم است؟

قیمت بازی‌های استیم در ریجن‌های مختلف متفاوت است. در سال‌های قبل بازیکنان با داشتن آی پی کشور دیگر، می‌توانستند ریجن اکانت خود را تغییر و بازی را طبق نرخ منطقه مورد نظر خریداری کنند. اما در ژوئن 2020 این قابلیت توسط شرکت ولو محدود شد. یعنی کاربران با وجود قوانین جدید نمی‌توانند ریجن خود را تغییر دهند.

پس برای خرید یا دانلود بهترین بازی‌های استیم رایگان باید آی پی شما با آی پی کشور زمان ثبت، یکسان باشد. انتخاب برخی از کشورها نیز مانند آمریکا، انگلیس و غیره برای بازیکنان ایرانی دارای مسائل و خطاهایی است. از این رو ترجیحا در زمان اموزش ساخت اکانت استیم ریجن ارژانتین یا روسیه را انتخاب کنید.

مسائل و چگونگی حل مشکل ساخت اکانت استیم

اگر هر کدام از مراحل ساخت اکانت را به دقت طی کنید؛ مشکلی در ساخت اکانت نخواهید داشت. اما ما در اینجا دو مورد از پرتکرارترین مسائل و راه‌حل آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • ممکن است در زمان ساخت اکانت پیام خطایی مبنی بر اینکه امکان ساخت اکانت با این کشور را ندارید، ببینید. بدون توجه به پیام چندین بار ساخت حساب کاربری را تکرار کنید تا اینکه اجازه ساخت با اکانت کشور مد نظرتان را دریافت کنید.
  • رمز عبور را نباید کمتر از هشت کاراکتر قرار دهید. همچنین در تعیین رمز عبور از ترکیب اعداد و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید.

در صورت مواجه شدن با مشکلات دیگری در زمان ساخت اکانت استیم یا درگیر شدن با چالش‌هایی مانند: چگونه کنترلر PS5 را به پی‌سی متصل کنیم؟ با کارشناسان گامالوپ از طریق شماره تلفن‌های 06152370253 و 09302227675 تماس بگیرید.

ویژگی‌های فروشگاه استیم؛ استیم تاکنون حدود 1 بیلیون کاربر داشته است!

استیم حدود 1 بیلیون کاربر از سال 2003 تا 2019 و 90 میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار در دنیا است. ویژگی‌های خاص فروشگاه استیم یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن است. برخی از بارزترین قابلیت‌های استیم شامل:

  • امکان چت بازیکنان
  • دسترسی به فهرست دوستان
  • امکان گروه‌سازی
  • ذخیره‌سازی ابری داده‌ها
  • چت صوتی و تصویری بازیکنان
  • آپدیت و لانچ خودکار بازی‌ها
  • و دسترسی به ارشیو بزرگی از بازی‌های جذاب در سبک‌های متفاوت

یکی از ویژگی‌های خاص استیم این است که برخی از بهترین بازی‌ها را به صورت رایگان در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران استیم در اغلب موارد اظهار می‌کنند که همراه با استیم تجربه‌ای خوشایند از بهترین بازی‌های آنلاین کامپیوتر دارند.

راهنمایی بیشتر برای آموزش ساخت اکانت استیم را از گامالوپ بخواهید!

در این مقاله آموزش ساخت آموزش ساخت اکانت استیم را به ساده‌ترین روش بیان کردیم. یکی از نکات مهم برای ایجاد حساب کاربری استیم، انتخاب کشور است. چرا که طبق قوانین جدید، شما در زمان خرید بازی امکان تغییر آی پی خود را ندارید و آی پی شما با آی پی زمان ثبت نام باید یکی باشد.

ساخت اکانت استیم بسیار ساده است. اما اگر در زمان ساخت اکانت یا خرید بازی دچار مشکل شدید می‌توانید با کارشناسان مجموعه بزرگ گامالوپ ارتباط بگیرید. گامالوپ یکی از بزرگترین مراجع فروش بازی‌های پلی استیشن، خرید گیفت کارت پلی استیشن، خرید اکانت قانونی PS4 و PS5، خرید اشتراک پلاس پلی استیشن، دانلود بهترین بازی‌های رایگان استیم و دیگر محصولات گیم است. همراه با گامالوپ از بازی‌های خود نهایت لذت را ببرید.